P381 Rekreasyonel Alan Tasarımı

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod P381
Ad Rekreasyonel Alan Tasarımı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. AHMET ÇİLEK


Dersin Amacı

Rekreasyonel alan tasarımının temel ilke, kavram ve yöntemlerini kavratmak. Farklı kapsam ve ölçekte tematik rekreasyonel alan tasarımları istenen bir alanda, belirlenmiş bir gereksinim izlencesi ve sunulan koşullar yönünde, belirli bir zaman diliminde istenilen ürünü seçenekli olarak ortaya koyabilme, sunabilme ve savunabilme yetisi kazandırmak

Dersin İçeriği

Çukurova bölgesindeki herhangi bir kırsal alanda rekreasyon alanı olarak ayrılmış bir alanın tasarım çalışmaları yapılmaktadır. Bu kapsamda; konum, işlev, ilişki ve sorun tanımlamaları, temanın belirlenmesi, gereksinim izlencesinin düzenlenmesi, alan gözlem ve inceleme bulgularının çizgisel ve yazılı anlatımı, işlevsel ve tematik kavramsallaştırma çalışmaları ve kavramsal tasar seçeneklerinin geliştirilmesi, seçilen kavramsal tasar üzerinde biçimlendirme çalışmaları ve ön tasarın oluşturulması, ön tasar kararları yönünde alan düzeltimi ve yeniden biçimlendirme çalışmaları, kesit ve perspektiflerin hazırlanması, sunu çalışmaları ve tasar raporunun oluşturulması yer almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Ön Koşul Yoktur

Kaynaklar

Rekreasyon Planlama ve Tasarımı

Notlar

Ders slaytları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kentsel alanlarda farklı temalarda rekreasyonel alan tasarımı çalışmaları. Bu bağlamda proje dosyası hazırlama süreç ve kapsamını kavrar.
ÖÇ02 Verilen bir alanda, belirlenmiş bir gereksinim izlencesi ve sunulan koşullar yönünde, belirli bir zaman diliminde istenilen ürünü ortaya koyabilmenin önemini ve bilincini kavrar ve pekiştirir.
ÖÇ03 Kapsamlı bir rekreasyonel alan tasarımı için çizili, yazılı ve sözlü sunum tekniklerini geliştirir.
ÖÇ04 Proje konusu ve alan ile ilgili rapor hazırlanmasını pekiştirir.
ÖÇ05 Tarım kararları raporunun hazırlanmasını pekiştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Farklı rekreasyon kullanımlarının tanımlanması ve bu kullanımlara göre alan tasarımı yapacak öğrenci gruplarının belirlenmesi Rekreasyon kullanımlarının araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Her grubun seçtiği rekreasyon kullanımı doğrultusunda veri toplaması. Grubun seçtiği kullanıma uygun olarak tasarım amaç ve hedeflerini belirlemesi ve sunması Tasar alanında gözlem ve inceleme, konumtasar ve düzentasarın sağlanmasıAlan inceleme raporu ve sunu hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Öğrencilerin seçtikleri rekreasyon kullanıma uygun alanların belirlenmesi Eskiz çalışmalarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
4 Rekreasyonel planlama yönteminin anlatılması ve yönteme göre en uygun alanın belirlenmesi Yönteme ilişkin araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
5 Elde edilen bütün veriler doğrultusunda tasarım kararlarının oluşturulması Eskiz çalışmalarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
6 Ön tasar çalışmaları Tasarım kurallarının oluşturulması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
7 Ön tasar çalışmaları-biçimlendirme Eskiz çalışmalarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Ön tasar çalışmalarının jüri önünde savunulması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
9 Ön tasar çalışmaları-biçimlendirme (II) Ön tasarın bitirilip detayların oluşturulması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
10 Uygulama (kesin tasar) projeleri Kesin tasar projelerinin çizimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
11 Uygulama projeleri Kesin tasar projelerinin sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
12 Uygulama projeleri (II) Kesin tasar projelerinin çizimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
13 Alan kesitlerinin hazırlanması Projelerin Uygulama projesine göre sunulması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
14 Alan kesitlerinin hazırlanması (II) Alan kesitlerinin oluşturulması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
15 Perspektif görünüşlerin hazırlanması Alan kesitlerinin tamamlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje Teslimi ve jüri Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje Teslimi ve jüri sunumu Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS