BBP351 Organik Tarım

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BBP351
Ad Organik Tarım
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEMİH TANGOLAR


Dersin Amacı

Dersin amacı, organik tarımın dünya ve Türkiye deki mevcut durumunu, organik tarımın genel ilkelerini, organik tarımda kontrol ve sertifikasyon işlemlerini, organik tarımın geliştirilmesi kapsamında, toprağın besin maddelerince doğal yollar ile karşılanması, hastalık, zararlı ve yabancı ot kontrolünde kullanılan yöntemler ile bazı bitki türlerinde organik yetiştiricilik örneklerinin verilmesidir.

Dersin İçeriği

Bu derste, organik tarımın dünya ve Türkiyedeki mevcut durumu, amacı ve prensipleri hakkında bilgi verilmekte, ayrıca organik tarımın geliştirilmesi kapsamında, toprağın besin maddelerince doğal yollar ile zenginleştirilmesi, hastalık, zararlı ve yabancı otları kontrol için kullanılan yöntemler, organik tarımda kontrol ve sertifikasyon konuları ile bazı bitki türlerinde organik yetiştiricilik örnekleri verilmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çelik, H., Ağaoğlu, Y. S, Fidan, Y, Marasalı, B., Söylemezoğlu, G. 1998. Genel Bağcılık. SunFidan A.Ş. Mesleki Kitaplar Serisi:1, Ankara.

Notlar

Çelik, H., Ağaoğlu, Y. S, Fidan, Y, Marasalı, B., Söylemezoğlu, G. 1998. Genel Bağcılık. SunFidan


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Organik tarımın amaçlarını anlatır.
ÖÇ02 Organik ve Konvansiyonel tarım arasındaki farklılıkları anlatır.
ÖÇ03 Doğal kaynakları korumada kaynak kontrolünü anlatır.
ÖÇ04 Organik tarımda kullanılan hastalık, zararlı ve yabancı ot kontrol yöntemlerini anlatır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Organik tarım: geçmişi, bugünü ve geleceği hakkında bilgi Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
2 Çevre kirliliği 1 (Hava ve su kirliliği ve bunu oluşturan etmenler) Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
3 Çevre kirliliği2 (Tarımsal kirlilik ve konvansiyonel tarımın oluşturduğu kirlilik) Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
4 Organik tarımda bitki besin maddesi kaynakları Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
5 Azotun, Fosforun ve Potasyumun doğal yollarla karşılanması Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
6 Organik Gübreler (çiftlik gübresi) Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
7 Organik Gübreler (kompost yapımı) Dersle ilgili bilgilerin okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
8 Ara Sınav Ara sınav hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
9 Biyolojik mücadele Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
10 Biyoteknik kontrol Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
11 Yabancı ot yönetimi Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
12 Ekim Nöbeti Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
13 Örtü altında organik tarım Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
14 Organik tarım yönetmeliği Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
15 Organik tarımda sertifikasyon Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS