PM468 Bitki Sosyolojisi

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PM468
Ad Bitki Sosyolojisi
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BOZ


Dersin Amacı

Bitki sosyolojisi araştırma yöntemlerini tanıtmak ve peyzajların tanımlanması/sınıflanması ve doğallık değerlendirmesi kapsamında bitki topluluğu indikatörünün kullanımını öğretmek

Dersin İçeriği

Bitki biliminde temel kavramlar; bitki sistematiği / syn-taksonomi. Vejetasyon birimleri; formasyon, bitki birlikleri ve toplulukları. Vejetasyon analizi için yöntem yaklaşımları. Bitki toplulukları ve yetişme ortamı koşulları arasındaki ilişkiler: Bitki yaşam formları. Bitki topluluklarının yayılışındaki insan etkileri: Synatropik flora ve vejetasyon.

Dersin Ön Koşulu

bulunmamaktadır

Kaynaklar

Akman, Y., Ketenoğlu, O., 1987. Vejetasyon ekolojisi. Ankara Ü. Fen Fakültesi Yayın No 146 Ankara

Notlar

ulusal ve uluslar arası yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Syn-taksonomik sınıflama sistemini öğrenir
ÖÇ02 Bitki örtüsü habitat ilişkilerini öğrenir
ÖÇ03 Doğal bitki örtüsünü topluluk düzeyinde tanıma ve değerlendirir
ÖÇ04 Vejetasyonların tür kompozisyonu ve strüktürlerine ilişkin veri toplama ve değerlendirmenin yöntem ve tekniklerini kavrama ve peyzaj planlamada kullanır
ÖÇ05 Vejetasyon analizi verilerini istatistik yöntemler ile değerlendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bitki biliminde temel kavramlar Paylaşılan ders notlarını inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bitki sistematiği ve syn-taksonomi Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Vejetasyon birimleri; formasyon, bitki birlikleri ve toplulukları. Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma 1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Bitki toplulukları ve yetişme ortamı koşulları arasındaki ilişkiler Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Habitat sınıflaması ve bitki toplulukları indikatörü Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Maki vejetasyonu Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma 4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Halep Çamı ormanı vejetasyonu Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma 5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Anlatılan konuları çalışarak sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Vejetasyon analizi için yöntem yaklaşımları Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma 7 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Braun Blanquet yöntemi Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma 8 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Kıyı kumulu vejetasyonu Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma 9 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Bitki topluluklarının yayılışındaki insan etkileri: Syn-antropik flora ve vejetasyon. Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma 10 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Ruderal ve segetal vejetasyon Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma 11 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Vejetasyon analizi Kaydedilen analiz verilerinin tablolaştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Vejetasyon analizi sonuçlarının değerlendirilmesi Kaydedilen analiz verilerinin tablolaştırılması 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan tüm konuları çalışarak sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan tüm konuları çalışarak sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS