BL143 Python ile Programlamaya Giriş

5 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BL143
Ad Python ile Programlamaya Giriş
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Mahir ATMIŞ


Dersin Amacı

Bu ders, Python programlama dili kullanılarak, bilgisayar programcılığında çok az ya da hiç deneyime sahip olmayan öğrencileri bilişimsel düşünmeye ve bunun yanı sıra yazılım geliştirmeye hazırlamayı hedefleyen bir derstir. Derste Python dillerin oluşturan öğelerin yanı sıra programlama mantığını ve yazılım geliştirmenin temelleri de öğretilecektir.

Dersin İçeriği

Temel bilgisayar kavramları, Programlamanın temelleri, Değişkenler, İfadeler, Fonksiyonlar, Şartlı ifadeler, Özyineleme, Bereketli fonksiyonlar, Tekrarlamalar, Döngüler, Sicimler, Listeler, Sözlükler, Tanımlama grupları.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Her Yönüyle Python, Fırat Özgül, Kodlab, 2020.

Notlar

Mahir Atmış Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel bilgisayar ve programlama kavramlarını öğrenir.
ÖÇ02 Bilimsel düşünme yeteneği kazanır.
ÖÇ03 Bilgisayar programlamanın temellerini öğrenir.
ÖÇ04 Bilişimsel problemleri anlar.
ÖÇ05 Problemleri bilgisayar yardımıyla çözme becerileri edinir.
ÖÇ06 Python programlama diliyle programlama tekniklerini öğrenir.
ÖÇ07 Algoritmik yaklaşım geliştirme becerisi edinir.
ÖÇ08 Optimize edilmiş kod yazmayı öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Teknolojileri İle ilişkili temel bilimsel kavramları açıklar 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Programlama uygulamalarında algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımlarını kullanır. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunum programlarını kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri çözme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar donanımını oluşturan temel elektronik parçalarını ve bunların işleyişlerinin bilir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel düzeyde Veri Tabanı Sistemlerini , istemci/sunucu yazılımlarını ve uygular
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar Teknolojilerinde, internet sayfalarında arayüz tasarlama ve 3D modellemede kullanılan grafik programlarını temel düzeyde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ağ sistemlerini açıklar, tasarlar ve kurulumunu yapar
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İnternet teknolojilerini bilir kullanır, sunucu taraflı çalışan internet uygulamaları geliştirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili temel bir çalışmayı bağımsız yada disiplinli takımlarda yürütebilir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile alanındaki gelişmeleri izlemek amacıyla kaynak araştırması ve veri tabanından bilgi almayı yapabilir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili bilir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçe olarak etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgisayar teknolojileri ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine, servis sağladıkları alanı ile ilgili olan yada olmayan diğer kişilere açıkça anlatabilir.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde, iş sağlığı ve güvenliği, çevre ve etik değerlerin bilincindedir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı, öğretim elemanıyla tanışma, temel bilgisayar kavramları (Merkezi işlem birimi, hafıza, yedekleme, işletim sistemi, algoritma, yazılım, programlama Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Programlamanın temelleri, değişkenler, ifadeler, deyimler. Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Programlamanın temelleri, değişkenler, ifadeler, deyimler (devam). Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Fonksiyonlar Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Fonksiyonlar (devam). Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Şartlı ifadeler, recursion (özyineleme). Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Bereketli fonksiyonlar. Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tekrarlamalar, döngüler. Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Tekrarlamalar, döngüler (devam). Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Listeler, Sözlükler, Tanımlama Grupları (Tuples). Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Listeler, Sözlükler, Tanımlama Grupları (Tuples) (devam) Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Dosya İşlemleri Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Veri Görselleştirme Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Veri Görselleştirme (devam) Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 116
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,64
AKTS 5 AKTS