BL142 İleri Python

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BL142
Ad İleri Python
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Mahir ATMIŞ


Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı temel python programlamaya hakim öğrencilere sınıf kavramlarını öğreterek nesne yönelimli programlara giriş yapmasını ve bilimsel kütüphaneleri nasıl kullanılabileceği bilgisini kazandırmak.

Dersin İçeriği

Bu ders sınıf , nesne, kalıtlama, çok biçimlilik gibi kavramlarının öğretilmesini, NumPy, ve Pandas kütüphanelerinin kullanımını, veri görselleştirme ve veri analizi yapmayı amaçlar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notları Mahir Atmış

Notlar

Veri Bilimi İçin Python Eğitim Kitabı, Dr. Bülent ÇOBANOĞLU


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sınıf kavramını bilir.
ÖÇ02 Nesne yönelimli programlama mantığını öğrenir.
ÖÇ03 Hazır kütüphanelerin kullanımını öğrenir.
ÖÇ04 Karmaşık bilimsel problemlerin çözümünde yüksek performanslı kütüphanelerden yararlanır.
ÖÇ05 Veriler üzerinden istatistik çıkarmayı öğrenir.
ÖÇ06 Verileri kullanarak görselleştirme yapmayı öğrenir.
ÖÇ07 Verilerde temizleme işlemi yapmayı öğrenir.
ÖÇ08 Temel verilerden bilgi çıkarma becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Teknolojileri İle ilişkili temel bilimsel kavramları açıklar
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Programlama uygulamalarında algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımlarını kullanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunum programlarını kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri çözme becerisine sahiptir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar donanımını oluşturan temel elektronik parçalarını ve bunların işleyişlerinin bilir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel düzeyde Veri Tabanı Sistemlerini , istemci/sunucu yazılımlarını ve uygular
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar Teknolojilerinde, internet sayfalarında arayüz tasarlama ve 3D modellemede kullanılan grafik programlarını temel düzeyde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ağ sistemlerini açıklar, tasarlar ve kurulumunu yapar
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İnternet teknolojilerini bilir kullanır, sunucu taraflı çalışan internet uygulamaları geliştirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili temel bir çalışmayı bağımsız yada disiplinli takımlarda yürütebilir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile alanındaki gelişmeleri izlemek amacıyla kaynak araştırması ve veri tabanından bilgi almayı yapabilir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili bilir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçe olarak etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgisayar teknolojileri ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine, servis sağladıkları alanı ile ilgili olan yada olmayan diğer kişilere açıkça anlatabilir. 3
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde, iş sağlığı ve güvenliği, çevre ve etik değerlerin bilincindedir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sınıflar ve metotlar Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sınıflar ve metotlar (devam) Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Kalıtım Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Çokbiçimlilik Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Soyutlama Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Sarmalama Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Hata denetimi Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Numpy ile diziler ve aritmetik işlemler Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Numpy ile dilimleme ve toplam fonksiyonları Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Numpy ile Rastgele Sayılar Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Pandas Seriler ve DataFrameler Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Pandas Dosya İşlemleri Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Pandas Veri Önişleme Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Pandas Veri Görselleştirme Ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 110
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,40
AKTS 4 AKTS