GRA124 Sanat Tarihine Giriş

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRA124
Ad Sanat Tarihine Giriş
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. NERMİN TANBUROĞLU


Dersin Amacı

Tarih Öncesi Dönemlerde ve İlk Çağ Uygarlıklarında oluşturulan sanatların toplumsal, düşünsel, siyasal, ekonomik ve coğrafi boyutlardaki oluşumunu ve değişimini kavratmak.

Dersin İçeriği

Tarih Öncesi Sanatlarıı; Paleolitik Dönem, Mezolitik Dönem ve Neolitik Dönem Sanatları, İlkçağ Sanatlarıı; Mezopotamya (Sümer, Akad, Babil, Asur), Mısır, Ege ( Girit, Miken), Anadolu (Hititler, Frigler Urartular), Yunan, Etrüsk ve Roma Sanatları

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Germain BAZIN, Sanat Tarihi, Sosyal Yayınlar, İstanbul, 1998 Gina PISICHEL, Sant Tarihi Ansiklopedisi, C.1, Görsel Yayınları, İstanbul, 1981 Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi, Görsel Yayınlar, İstanbul,1982 Larry SHINER, Sanatın İcadı, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2004 E.H. GOMBRİCH, Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınları, İstanbul, 1986

Notlar

Germain BAZIN, Sanat Tarihi, Sosyal Yayınlar, İstanbul, 1998 Gina PISICHEL, Sant Tarihi Ansiklopedisi, C.1, Görsel Yayınları, İstanbul, 1981 Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi, Görsel Yayınlar, İstanbul,1982 Larry SHINER, Sanatın İcadı, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2004 E.H. GOMBRİCH, Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınları, İstanbul, 1986


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sanat tarihsel birikim kazanır.
ÖÇ02 İnsanın insanlaşma sürecinde sanatın işlevsel değerini öğrenir.
ÖÇ03 İlkçağda farklı coğrafyalarda kurulmuş olan her uygarlığın kendine özgü sanat üslubu oluşturduğunu anlar.
ÖÇ04 Toplumsal kurumların değişimi sonucu sanatın da dönüştüğünü anlar.
ÖÇ05 Sanat Tarihi eğitiminin günümüz sanatını anlamak, değerlendirmek ve eleştirel bakış geliştirebilmek için gerekli olduğununun farkına varır
ÖÇ06 Sanat kültürü, sanatsal eleştiri, sanat etiği ve bilimi konularında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği, kaynaklar, yöntem ve temel kavramların tanımlanması (sanat ve sanat tarihi) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Sanatın başlangıcı ve İlkel Dönem kültürü açısından işlevi: ilk araçlar, resim, heykel ve süsleme Kaynak okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
3 Mezolitik dönem topluluklarında (Yakındoğu ve Avrupa) sanat Kaynak okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
4 Neolitik dönem topluluklarında sanat: mimari, resim, heykel,seramik, süsleme Kaynak okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
5 Mezopotamya Uygarlıkları ve Sanatı: Sümer, Akad, Babil, Asurda mimari, resim, heykel Kaynak okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
6 Mısır Uygarlığı ve Sanatı: Mimari, resim, heykel Kaynak okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
7 Eski Anadolu Uygarlıkları: Kalkolitik Dönem, Eski Tunç Çağı, Asur Ticaret Kolonileri Dönemi Kaynak okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınav Soru Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Eski Anadolu Uygarlıkları: Hititler, Frigler ve Urartularda mimari, resim, heykel ve seramik Kaynak okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
10 Ege Bölgesi Uygarlıkları: Girit ve Mikende mimari, resim, heykel, seramik Kaynak okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
11 Eski Yunan Uygarlığı ve Sanatı: Kent Devletleri, mitoloji, felsefe ve sanat Kaynak okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
12 Devam: Eski Yunan Uygarlığı ve Sanatı: Mimari, heykel, seramik Kaynak okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
13 Etrüsk Dönemi Sanatı: Mimari,resim,heykel Kaynak okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
14 Eski Roma Uygarlığı ve Sanatı: Erken Roma, Roma Cumhuriyeti ve Roma İmparatorluğu Kaynak okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
15 Devam: Eski Roma Uygarlığı ve Sanatı: Mimari, resim, heykel, küçük el sanatları. Kaynak okuma Slayt Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
16 Final Sınavı Soru Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı Soru Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS