GRA214 Grafik Tasarım 2

6 AKTS - 4-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRA214
Ad Grafik Tasarım 2
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN


Dersin Amacı

Öğrenciye tasarlama yetisi kazandırmanın yanında, duygu ve düşünceyi görselleştirmeye yardımcı olacak beceriler kazandırmak. Grafik tasarım ve grafik anlatım tekniklerini kavratmak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

İletişim Amaçlı Grafik Tasarım ve Medyumların Kullanımı Üzerine Tasarım Çalışmaları Yapılacaktır

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Pictograms Icons and Signs, Hübner - Abdullah Görme Biçimleri, John Berger Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Gavin Ambrose-Paul Harris Grafik Tasarım Ne İçindir, Alice Twemlow Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar

Notlar

Pictograms Icons and Signs, Hübner - Abdullah Görme Biçimleri, John Berger Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Gavin Ambrose-Paul Harris Grafik Tasarım Ne İçindir, Alice Twemlow Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grafik tasarımın tanımını ve kapsamını öğrenir
ÖÇ02 Görme ve algılama üzerinde nitelikli bakış açısına sahip olur
ÖÇ03 İletişim medyumları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Simgeleri ve simgesel anlatımı doğru bir biçime kullanır.
ÖÇ05 Eskizlemeyle başladığı çalışmaları final noktasına kadar taşır.
ÖÇ06 Çalışmasını anlatır ve sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. 3
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği, önemi, değerlendirme ölçütleri hakkında bilgi verilmesi. Proje - 1. Davetiye ve zarf tasarımları hakkında bilgi verilmesi ve örnek gösterimi. Örnek inceleme, Uygulama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Proje - 1. Davetiye ve zarf tasarımları için ön hazırlıklar Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
3 Proje - 1. Davetiye ve zarf tasarımı eskizleri. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
4 Proje - 1. Davetiye ve zarf tasarımı eskizlerinin dijital ortamda uygulanması. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
5 Proje - 1 sonuçlandırılması ve sunumu. Sunum Paftaları Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
6 Proje - 2. CD, DVD kapakları ve etiketleri hakkında bilgi verilmesi ve örnek gösterimi. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
7 Proje - 2. CD, DVD kapakları ve etiket tasarımı için ön hazırlıklar Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
8 Ara Değerlendirme Sunum Paftaları Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
9 Proje - 2. CD, DVD kapakları ve etiket tasarımı için yapılan eskiz çalışmasının dijital ortamda uygulanması Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
10 Proje - 2. CD, DVD kapakları ve etiket tasarımı için yapılan çalışmalar üzerine maket hazırlama. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
11 Proje - 2 sonuçlandırılması ve sunumu. Sunum Paftaları Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
12 Proje - 3. Kitap kapağı tasarımı hakkında bilgi verilmesi ve örnek gösterimi. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
13 Proje - 3. Kitap kapağı tasarımı için ön hazırlıklar ve eskiz çalışmaları Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
14 Proje - 3. Kitap kapağı tasarımı için uygulamaların değerlendirilmesi Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
15 Proje - 3. Kitap kapağı tasarımı için yapılan çalışmaların dijital ortamda uygulanması, maket yapma Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
16 Final sınavı Sunum Paftaları Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Final sınavı Sunum Paftaları Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS