Genel Bilgi
Kod | TEK163 |
Ad | Tekstil Lifleri |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MUTLU KURBAN |
Dersin Amacı
Bu dersin amacı doğal ve yapay lifleri tanımak, elde ediliş yöntemlerini ve kullanım alanlarını öğrenmektir.
Dersin İçeriği
Bu derste doğal ve yapay lifler işlenecektir
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
*Başer, İ., "Elyaf Bilgisi", Marmara Üniversitesi yayınları, İstanbul, 2002. * Seventekin, N., "Kimyasal Lifler", E.Ü. Tekstil ve Konfeksiyon Araştırma-Uygulama Merkezi, İzmir, 2003. *Seventekin, N., "Kimyasal Tekstil Muayeneleri", E.Ü. Tekstil ve Konfeksiyon Araştırma-Uygulama Merkezi, İzmir, 2003.
Notlar
*Başer, İ., "Elyaf Bilgisi", Marmara Üniversitesi yayınları, İstanbul, 2002. * Seventekin, N., "Kimyasal Lifler", E.Ü. Tekstil ve Konfeksiyon Araştırma-Uygulama Merkezi, İzmir, 2003. *Seventekin, N., "Kimyasal Tekstil Muayeneleri", E.Ü. Tekstil ve Konfeksiyon Araştırma-Uygulama Merkezi, İzmir, 2003.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğal lifleri sınıflandırır |
ÖÇ02 | Temel lif özelliklerini açıklar |
ÖÇ03 | Pamuk lifi ve özelliklerini açıklar |
ÖÇ04 | Gövde lifleri ve özelliklerini açıklar |
ÖÇ05 | Yün ve özelliklerini açıklar |
ÖÇ06 | İpek ve özelliklerini açıklar |
ÖÇ07 | Yapay liflerin sınıflandırır |
ÖÇ08 | Polimerleşme reaksiyonlarını açıklar |
ÖÇ09 | Lif tanıma yöntemlerini gerçekleştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İplik, dokuma, örme, terbiye, hazır giyim ve kalite kontrol konularında mevcut teknolojiler ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin kullanabilir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik, dokuma ve terbiye alanlarında temel mesleki hesaplamaları yapabilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Terbiye laboratuvarı uygulamalarını ve kalite kontrol testlerni yöntem ve tekniklerine uygun olarak gerçekleştirebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İplik ve kumaş numuneleri hazırlayarak fiziksel ve kimyasal kalite kontrol testlerini uygulayabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlar içinde etkin olarak çalışarak üretimle ilgili iş akışını izleyebilme, değerlendirebilme ve gerekli önlemleri alabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim, teknolojideki ve mesleki alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çırçır ve yapay elyaf üretim tesisi ziyareti -I | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Lif sınıflandırması | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | Lif özellikleri | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Pamuk lifi ve özellikleri | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Gövde lifleri ve özellikleri | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
6 | Yün ve özellikleri | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | İpek ve özellikleri | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Yapay liflerin sınıflandırması | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Polimerleşme reaksiyonları | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Eriyikten lif eğirme yöntemi | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Yaş ve kuru çekim lif eğirme yöntemi | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Tekstüre yöntemleri | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Lif tanıma yöntemleri | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
15 | Çırçır ve yapay elyaf üretim tesisi ziyareti -II | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |