TEP127 Jeoloji

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TEP127
Ad Jeoloji
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ATİKE NAZİK


Dersin Amacı

Jeoloji bilimini genel olarak çok önemli konuları ile öğretmek

Dersin İçeriği

Jeoloji biliminin temel konuları,

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Fiziksel Jeoloji,2005. James S. Monroe ve Reed Wicander, TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası Çeviri no: 1, Çevirenler:Kadir Dirik ve Mehmet Şener. Temel Jeoloji Prensipleri: M. Erkan Karaman, Yaşar Kibici, 2008, Ankara. GENEL JEOLOJİ Temel Kavramlar / Essentials Of Geology, Lutgens Tarbuck Tasa , Pearson; Çevirici editörü: Prof.Dr. Cahit Helvacı

Notlar

Ders sorumlusu sunumları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yeryüzünün genel jeolojisi hakkında bilgi edinir.
ÖÇ02 Önemli kayaç ve cevher minerallerini tanır.
ÖÇ03 Deprem ve levha hareketleri kavramını öğrenir
ÖÇ04 Genel Jeoloji ve yan bilim dalları hakkında bilgi edinme, jeolojinin tanımı,konusu ve tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ05 Yerkürenin iç yapısını ve özelliğini öğrenir.
ÖÇ06 Kristal, Minerali, Kayaç çevrimini ve kayaç sınıflamasını öğrenir.
ÖÇ07 Epirojenik ve Orojenik hareketler öğrenir
ÖÇ08 Mineral ve kayaç arasındaki farkı öğrenir.
ÖÇ09 Jeolojik zaman ve fosili hakkında bilgi edinir.
ÖÇ10 Deprem hakkında bilgi edinir.
ÖÇ11 Mühendislik Jeolojisi, meslek hukuku ve malzeme jeolojisi hakkında genel bilgi edinir
ÖÇ12 Levha Tektoniği ve kıtaların kayması öğrenir
ÖÇ13 Tabakalı kayaçların tektonik deformasyonu öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleğiyle ilgili ileri düzeyde konuları anlayabilmesine olanak sağlayacak bir altyapı oluşturmak üzere temel bilim ve temel mühendislik dersleriyle ilgili başlıca kuramları açıklayabilme ve uygulayabilme 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkisel ve hayvansal üretim tekniklerini, bu alanda kullanılan araç-gereçler ile yararlanılan teknolojileri tanımlayabilme, tanıtabilme ve değerlendirebilme; tarımın ulusal ekonomi ve dünya ekonomisindeki yerini, önemini ve gelişimini açıklayabilme
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektöründe üretimden tüketime kadar yer alan tüm aşamaların karakteristik özelliklerini ve aralarındaki ilişkileri tanımlayabilme, kaynakların etkin kullanımı ve sürdürülebilirliği ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme, bu amaçla yararlanılan temel ekonomik ilkeleri açıklayabilme ve uygulayabilme
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektörü ve kırsal alanlardaki faaliyetler üzerinde etkili olan başlıca ekonomik, sosyal, doğal, kültürel, kurumsal, örgütsel ve yasal faktörleri, ulusal ve uluslararası güçleri ve aralarındaki etkileşimi, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini, ilgili kavram, düşünce, kuram ve yöntemleri açıklayabilme
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektöründe karşılaşılan sorunlara ekonomi biliminin temel ilkelerini uygulayabilme 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal üretim karar sürecinde kullanılacak ekonomik ve sosyal verileri çizelgeler, şekiller ve matematiksel semboller ile gösterebilme ve sözel olarak ifade edebilme 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, kırsal kalkınma, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik bilgileri bitkisel ve hayvansal üretim ve pazarlama süreçlerine uygulayabilme 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektöründe karşılaşılan sorunların analizine ilişkin gerekli verileri belirleme, toplama, eleştirel gözle inceleme, kullanma, uygun çerçeve, model ve yöntem seçme, verileri analiz etme, analiz sonuçlarını değerlendirebilme 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonomik ve sosyal verilerin analizinde temel bilgi teknolojilerinden ve bu amaçla hazırlanmış yazılımlardan yararlanma ve sonuçları yorumlama 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili çalışmaları yasal mevzuata uygun ve bağımsız bir şekilde yürütebilme; bu alanlarda danışmanlık, denetim, bilirkişilik yapabilme; disiplinler arası çalışmalara, ekip çalışmalarına katılabilme
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili güncel bilgilere erişebilme, edindiği bilgileri sorgulayabilme ve amaca uygun değerlendirerek kamu yararına kullanabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sözlü ve yazılı olarak uzman ve uzman olmayan kişilerle iletişim kurabilme, bu amaçla en uygun iletişim yöntemlerini seçebilme; üretici ve örgüt bazında paydaşlarla işbirliği geliştirebilme
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla ilişki kurabilecek düzeyde genel ve mesleki yabancı dil bilgisinin kazanılması, bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılabilmesi
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarım sektöründe karşılaşılabilecek sorunları tanıyabilme, kapsamını belirleyebilme, bu konuda uygulanan çözüm, proje ve politikaların etkilerini değerlendirebilme; çözüm, proje ve politika alternatifleri üretebilme, ürettiği veya önerilen alternatiflerin olası etkilerini öngörebilme, alternatifler arasından belirlenen amaca en uygununu seçebilme; proje uygulayabilme, yönetebilme ve izleyebilme 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleğinin tarihsel gelişimi ve geçirdiği aşamaları, mesleğinin uygulanmasında uyulması zorunlu etik ilkeleri tanımlayabilme ve bu ilkeleri titizlikle uygulama bilincine sahip olma 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Jeoloji biliminin tanımlanması, Yeryuvarı ve yerin iç yapısı Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Mineraller, kayaçların yapı taşları Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Kayaç Çevrimi, Mağma, Mağmatizma, Plütonizma ve Volkanizma Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Magmatik kayaçlar, sınıflandırma ve örnekler Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Ayrışma, aşınma ve toprak Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Çökeller ve çökel (sedimanter) kayaçlar Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Metamorfizma ve metamorfik kayaçlar Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Kaynakları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tabakalı Yapılar, Kıvrımlar, Faylar Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Levha tektoniği Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Depremler Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Kütle Hareketleri Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Hidrolojik Döngü, Yerüstü ve Yeraltı suları Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Buzullar ve Buzullaşma Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Jeolojik zaman ve fosiller Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynakları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynakları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 111
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,44
AKTS 4 AKTS