CMS314 Arıtma Tesisi Ekipmanları

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CMS314
Ad Arıtma Tesisi Ekipmanları
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi DEMET KALAT


Dersin Amacı

Atıksularla ilgili olarak, iyileştirilmiş su ve suyun yeniden kullanımı daha açık bir şekilde tanımlanırken, su kaynakları sistemi içinde yer alan iyileştirilmiş suyun planlanması, geri çevrimi, depolanması ve yeniden kullanım alanlarının bilinmesi.

Dersin İçeriği

Suların yeniden kullanımına genel giriş, kullanılan terimlerin tanımını ve tarihsel çerçeve. Hidrolik döngüde su döngüsünün rolü ve suyun yeniden kullanımının nedenleri. Atıksuların yeniden kullanım alanları ve karşılaşılan zorlukların belirlenmesi. İyileştirilmiş suların bileşimi, yönetmelikler çerçevesinde değerlendirilmesi. Suların yeniden kullanımının halk sağlığı ve çevresel açıdan değerlendirilmesi. Risk analizi, riskin tanımlanması. Su iyileştirmede kullanılan birincil arıtma teknolojilerinin arıtma nedenleri ve dereceleri acısından incelenmesi. İyileştirilmiş suyun depolanması

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

Atıksu arıtımı tasarım esasları I-II


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Arıtma tesislerinde kullanılan donanımların çalışma mekanizmaları, ızgaralar, öğütücülerin özelliklerini tanımlar ve belirler.
ÖÇ02 Havalandırma ekipmanları, difüzörler, blowerları tanımlar ve seçer. Yüzeysel aeratörler, saf oksijen sistemlerinde kullanılan donatıları öğrenir.
ÖÇ03 Dozlama sistemleri, pompalar, membranlar, sıyırıcıları belirler ve seçer. Karıştırma ekipmanlarını öğrenir.
ÖÇ04 Atıksu arıtma tesislerinde akım şemalarında yer alan arıtma ekipmanlarının kullanım alanları ve çeşitlerini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal  Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı  Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eleme İşlemleri ve elemenin sınıflandırılması. Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Fiziksel temel işlemlerde sınıflandırma ve ekipmanlar Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Atıksu arıtma tesisi için kullanılan tipik fiziksel temel işlemler Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Elle ve mekanik olarak temizlenen çubuk ızgaralar Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Kaba ızgaraların kurulumunda tasarım esasları Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 İnce ızgaralar, Statik V tipli çelik telli elekler, tambur elekler Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Birleşik ve ayrık atıksu toplama sistemleri için elek tasarımları Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Öğütücüler ve Blowerlar Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Katılardan (Çamurdan) Kum Giderme, Kum Miktar, Özellikleri ve Uzaklaştırılması Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Karıştırma Ekipmanları, Statik Karıştırıcılar Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Boru Tipi Karıştırıcılar, Türbin, Pedalli ve Pervaneli Karıştırıcılar Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Kimyasal Besleme Donanımları, Kimyasal Depolama ve İşleme Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Havalandırma Sistemleri, Difüzörler Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Pompalar ve Pompa Performans Eğrileri ve Pompanın Borulama Sistemi ile Eşleştirilmesi Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 58
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,32
AKTS 2 AKTS