TT122 Kumaş Yapı Bilgisi 2

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TT122
Ad Kumaş Yapı Bilgisi 2
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR


Dersin Amacı

Ders; öğrencilerin, dokuma kumaş yapısı hakkında temel bilgiler edinmelerini, kumaşların tezgah üzerindeki oluşum aşamalarını öğrenmelerini ,atkı, çözgü, örgü raporu, tahar, tarak ,armür vb. gibi dokuma terimlerini tanımalarını, dokuma kumaşları oluşturan bezayağı, dimi ve saten gibi temel örgüler ve türevlerini öğrenmelerini ve yeni örgüler türetebilmesini amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Temel örgüler ve türevlerini öğrenebilmesi,yeni örgüler türetebilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Dokuma Tekniği ve Sanatı 1 ve 2, Güngör BAŞER, 2015.

Notlar

İnternet veri tabanları, konu ile ilgili araştırma makaleleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kumaşın kullanım alanını bilir, kumaşın analizini yapar.
ÖÇ02 Dokuma kumaş yapılarını temel örgüler bazında tanır.
ÖÇ03 Bir kumaşın dokunabilmesi için, çözgü, atkı, örgü raporu, tarak, tahar, armür vb. gibi tanımları bilir.
ÖÇ04 Kumaş yapısının örgü raporunu, tarak, tahar ve armür planlarını hazırlar.
ÖÇ05 Temel örgüleri ve türevlerini öğrenir.
ÖÇ06 Temel örgülerden yeni örgüler türetir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tekstil nedir, elyaf nedir, kumaş çeşitleri nelerdir.Doğal elyaf, yapay elyaf nedir.Dokuma kumaş nedir Örgü, rapor, tahar, armür, tarak, ağızlık nedir yararlanılan kaynaklardan hareket edilerek tanımlar verilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Dokuma kumaşların oluşumu için gerekli çözgü-atkı iplikleri, örgü raporu, tahar, tarak, armür, gücü teli, ağızlık gibi tanımların verilmesi gibi tanımlar ve uygulamaların anlatımı yararlanılan kaynaklardan hareket edilerek tanımlar verilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Dokuma Kumaş Nedir ,Özellikleri Nelerdir Dokumada Temel Örgüler Nelerdir Bezayağı örgüyle örgü, tahar, armür, tarak anlatımları yararlanılan kaynaklardan hareket edilerek tanımlar verilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Bezayağı, Dimi, Saten. Bezayağı örgüsü ve türevleri. yararlanılan kaynaklardan hareket edilerek tanımlar verilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Bezayağı örgüsü, tahar, tarak ve armür planlarının hazırlanması yararlanılan kaynaklardan hareket edilerek tanımlar verilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Bezayağı örgüsü türevlerinden Panama ve Rips örgüler yararlanılan kaynaklardan hareket edilerek tanımlar verilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Dimi Örgüler- Z, S yönlü dimi oluşumu yararlanılan kaynaklardan hareket edilerek tanımlar verilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ara Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kesik Dimiler yararlanılan kaynaklardan hareket edilerek tanımlar verilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Gölgeli dimiler yararlanılan kaynaklardan hareket edilerek tanımlar verilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Renk efektleri (çizgi, merdiven) yararlanılan kaynaklardan hareket edilerek tanımlar verilir. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Renk efektleri (yıldız efektleri) yararlanılan kaynaklardan hareket edilerek tanımlar verilir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kumaş üretici ya da satıcılarından kumaş araştırmaları. yararlanılan kaynaklardan hareket edilerek tanımlar verilir. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 Kumaş üzerinden örgü çalışmaları yararlanılan kaynaklardan hareket edilerek tanımlar verilir. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
15 Kumaş üzerinden desen çalışmaları yararlanılan kaynaklardan hareket edilerek tanımlar verilir. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS