AS364 Dijital Okuryazarlık

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AS364
Ad Dijital Okuryazarlık
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYŞE ASLI SEZGİN BÜYÜKALACA


Dersin Amacı

Dijital Okuryazarlık dersi, çağımızın gereklilikleri doğrultusunda dijital ortamdaki içeriği okuma, anlama ve yorumlama ile bu ortamda içerik üretebilme noktasında gerekli alt yapıya sahip bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Derste, geleneksel anlamda okuryazarlık sürecinden başlayarak, dijital okuryazarlığa kadar gelişen süreç, dijital dönüşüm projeleri, güncel kaynaklar doğrultusunda aktarılacak; öğrencilerin araştırma projeleri ile derste aktif olarak yer almaları sağlanacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

DİJİTAL OKURYAZARLIK: Araçlar, Metodolojiler, Uygulamalar ve Öneriler, Nobel Yayınları, 2020.

Notlar

DİJİTAL OKURYAZARLIK: Araçlar, Metodolojiler, Uygulamalar ve Öneriler, Nobel Yayınları, 2020.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 1) Öğrenciler okuryazarlık yetisinin geleneksel anlamından, günümüze kadar ulaşan süreçte geçirdiği dönüşümü ayrıntıları ile takip eder
ÖÇ02 2) Dijital dönüşümün gerekliliği konusundaki ayrıntıları öğrenir
ÖÇ03 3) Ulusal ve uluslararası süreçte gerçekleştirilen dijital dönüşüm projeleri ve dijital okuryazarlık çalışmaları hakkında bilgi edinir
ÖÇ04 4) Dijital okuryazarlık kapsamında değerlendirilmesi gereken başlıklardan haberdar olur
ÖÇ05 5) Dijital içeriğe erişim ve bu içeriği üretme noktasında bilgi sahibi olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Dijital Okuryazarlığın Bileşenleri Anlatım-Soru-Cevap-Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Eğitim ve Dijital Okuryazarlık Anlatım-Soru-Cevap-Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Dijital Okuryazarlık Düzeyini Değerlendirme Anlatım-Soru-Cevap-Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Çevrimiçi Bilgilere Erişme Anlatım-Soru-Cevap-Tartışma- Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Çevrimiçi İletişim Anlatım-Soru-Cevap-Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Çevrimiçi Güvenli Katılım Anlatım-Soru-Cevap-Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Dijital Olarak Ortak Çalışma Anlatım-Soru-Cevap-Tartışma- Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 21. Yüzyılda Dijital Okuryazarlık Anlatım-Soru-Cevap-Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Dijital Dönüşüm Projeleri I Anlatım-Soru-Cevap-Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Dijital Dönüşüm Projeleri II Anlatım-Soru-Cevap-Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Dünyada Dijital Okuryazarlık Anlatım-Soru-Cevap-Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Türkiyede Dijital Okuryazarlık Anlatım-Soru-Cevap-Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel Değerlendirme Anlatım-Soru-Cevap-Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS