ARY701 Genel Arkeoloji I(Z)

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ARY701
Ad Genel Arkeoloji I(Z)
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER


Dersin Amacı

Lisans düzeyinde öğrenilmiş olan bilgilerin bu safhada daha ayrıntılı çalışılması, araştırılması ve tartışılmasıdır.

Dersin İçeriği

Önasya uygarlıklarının araştırılması

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Ders materyali

Notlar

Renfrew,C.-Bahn, P 2017, Arkeoloji, Kuramlar, Yöntemler ve Uygulama, İstanbul


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Anadolu uygarlıklarını tanır.
ÖÇ02 Anadolu uygarlıklarının gelişimi hakkında tartışır.
ÖÇ03 Anadolu uygarlıkları ve çevre kültürleriyle ilişki kurar.
ÖÇ04 Mezopotamya uygarlıklarının Anadolu ile ilişkilerini yorumlar.
ÖÇ05 Anadolu'nun jeomorfolojisi ile kentlerin ilişkisini değerlendir.
ÖÇ06 Anadolu kronolojisini bilir
ÖÇ07 Plastik sanat eserlerini yorumlar
ÖÇ08 Dönemler arası değişimi analiz eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji alanında lisans eğitiminde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili güncel bilgilere sahip olur. 2
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeoloji ile ilgili temel kavramları açıklar. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeoloji alanında disiplinlerarası araştırma ve inceleme yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji alanında edindiği uygulamalı yöntem ve teknikleri kullanır. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgileri etik kurallar çerçevesinde ele alır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çukurova bölgesi kültürlerini tanır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çukurova ile çevre kültür bölgeleri arasındaki ilişkileri tanımlar. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çukurova bölgesinin kültürel gelişimini açıklar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeoloji alanıyla ilgili verileri toplar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarını tanımlar. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili edindiği bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırma problemlerine uygun çözüm önerileri geliştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve tecrübelerini arazi ve laboratuvar çalışmalarında uzman düzeyinde kullanır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Arkeoloji alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde çalışma ve projeler yürütür. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Neolitik çağ ile ilgili yeni oluşumlar Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Göbekli Tepe kültürü Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Anadolu'da Kalkolitik çağ Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Kalkolitik çağ yerleşimleri makale okunması ve eleştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Erken Tunç Çağında Anadolu Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Erken Tunç Çağında kentler Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Değerlendirme Soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara sınav ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Anadolu'nun tarihi çağlara girişi makale okunması ve eleştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Karum çağında Anadolu Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Hitit devletinin kuruluşu ve gelişmesi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Hitit devletinin siyasi politikası Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Hititler devrinde Anadolu Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Hititlerin yıkılışına neden olan faktörler makale okunması ve eleştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 genel değerlendirme soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yıl sonu sınavı ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yıl sonu sınavı ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS