TTS433 Bilgisayar Destekli Kalıp Hazırlama I

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TTS433
Ad Bilgisayar Destekli Kalıp Hazırlama I
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Mine CERANOĞLU


Dersin Amacı

Üretimde kullanılabilecek donanımları ve kullanım özelliklerini tanıyabilme. Bilgisayar Destekli Üretimde kullanılan terimleri tanıma. Sektörde kullanılan üretim programlarını tanıma. Bilgisayar destekli kalıp çıkarabilme

Dersin İçeriği

GERBER CAD sistemi ile CAD sistemi ile temel kalıp hazırlığı, model uygulama, kalıp kontrolü ve serilendirme konuları hakkında uygulamalar

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

Gerber Kalıp Ders Notları

Notlar

S. Bottan, Örnek Uygulamalar İle Bilgisayar Destekli Kalıp, Seçkin Yayıncılık, İstanbul: 2012. H. B. Gürcüm, Bilgisayarlı Kalıp Tasarımı, Gazi Kitabevi, Ankara: 2007.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, tekstil sektöründe kullanılan bir CAD/CAM sistemi olan Gerber programını kolayca kullanır.
ÖÇ02 Öğrenci, bilgisayar paket programlarını kullanarak mesleki teknik çizim yapar.
ÖÇ03 Öğrenci, bilgisayar paket programlarını çalıştırır.
ÖÇ04 Öğrenci, sektörde kullanılan kalıp programını tanır.
ÖÇ05 Öğrenci, kalıp pastal planı hazırlar.
ÖÇ06 Öğrenci, bilgisayarda 3 boyutlu giydirme yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması. Kaynak okuma, araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Nokta Menüsü Kaynak okuma, araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
3 Çıt Menüsü, Çizgi Menüsü Kaynak okuma, araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
4 Parça, Dikdörtgenden Kalıp Hazırlama Kaynak okuma, araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
5 Serileme Kaynak okuma, araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
6 Ölçme Kaynak okuma, araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
7 Pensler, Genişlet Kaynak okuma, araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Performans için kaynaklara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Dikdörtgenden Dar Etek Kalıbı Hazırlama Kaynak okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
10 Pastal Hazırlık Dosyaları Kaynak okuma, araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
11 Pastal Çizimi Kaynak okuma, araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
12 Accumark Explorer Kaynak okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
13 Büyüme Tablosu Kaynak okuma, araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
14 3 boyutlu modelleme Kaynak okuma, araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 3 Boyutlu modelde desen yaratma Kaynak okuma, araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans için kaynaklara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans için kaynaklara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS