TMT1700 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TMT1700
Ad Tez Çalışması
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FATMA ENGİN ALPAT


Dersin Amacı

İyi bir proje hazırlamak için; bilimsel çalışma yöntemlerini kullanan ve proje takvimine dayalı sorumluluk alarak takım içinde etkin çalışan üyeler gerekir. Bu derste başarılı olabilmek için, takım üyeleri konuyu iyi analiz etmeli, süreci gerçekçi planlamalı ve işletmelidirler. Bu tür takım çalışmalarında kötü sonuçların genellikle iletişim hatalarından ve üyelerin sorumsuzluklarından kaynaklanacağı baştan bilinmelidir. Bu nedenle takım üyeleri birbirleri ile iyi bir iletişim içinde olmalıdır. Takım üyeleri kendi aralarında sorumluluklarını tanımlamalı ve yükü paylaşmalıdır. Olası aksaklıkların sebepleri haftalık görüşme saatinde çözüm önerileri ile bildirilmelidir.

Dersin İçeriği

Öğrenci bu derste, tez içeriği oluşturmak, araştırma yapmak, bulguların analiz ve sentezini yapmak, tezini yazmak ve bunu akademik kurallar çerçevesinde sunmakla yükümlüdür. Bu amaçla tez dersinde tez yazım kuralları, akademik eserlerin yazımı ile ilgili temel ilkeler ele alınıp uygulanacaktır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Tez Nasıl Yazılır? Umberto Eco CAN YAYINLARI Çevirmen: Betül Parlak Yayın Tarihi: 25.05.2019 ISBN: 9789750736452

Notlar

Tez nasıl yazılır ? Yazar: Rowena MURRAY Çeviren: Şakir ÇINKIR ISBN: 978-605-170-220-9 Sayfa Sayısı: 392 Baskı: Genişletilmiş 4. Baskı / 2019 Moda Katalogları, Tekstil Tasarım Katalogları, trend katalogları, online trend siteleri, Sanat ve tasarım kitapları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, eğitim programları ve öğretim alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
ÖÇ02 Araştırma için bir problem belirleyebilme ve onu sınırlandırarak ifade eder.
ÖÇ03 ÖÇ02 Araştırma için uygun literatür tarama yöntem ve tekniklerini kullanır.
ÖÇ04 ÖÇ03 Araştırma amaçlarını hipotez ya da soru cümlesi olarak yazar.
ÖÇ05 ÖÇ04 Araştırmanın önemini kuralına uygun bir şekilde ifade eder.
ÖÇ06 ÖÇ05 Araştırmada temel alınacak sayıltı ve sınırlılıkları belirler.
ÖÇ07 ÖÇ06 Sosyal bilimlerde kullanılan araştırma modellerini kavrar.
ÖÇ08 ÖÇ07 Belirlenen probleme uygun araştırma modelini seçer.
ÖÇ09 ÖÇ08 Sosyal bilim araştırmalarında kullanılan veri toplama yollarını açıklama ve kullanır.
ÖÇ10 ÖÇ09 Araştırma problemi ve amaçlarına uygun örneklem alır.
ÖÇ11 ÖÇ10 Araştırma bulgularını uygun biçimde organize etme, sunma ve açıklar.
ÖÇ12 ÖÇ11 Araştırma sonuçlarını belirtme ve tartışır.
ÖÇ13 ÖÇ12 Bir araştırma raporunu kurallara uygun olarak yazar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez çalışması hakkında genel bilgilerin ve öğrencilerden beklentilerin paylaşımı Literatür taraması araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Tez konusu belirlemek için literatür tarama Literatür taraması yapmak araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Tez konusunu belirlemek için literatür taraması Literatür taraması araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Tez konusuyla ilgili kitap, .-makale ve diğer materyalleri inceleme Literatür taraması. Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Tez konusuyla ilgili kitap, makale ve diğer materyalleri inceleme Literatür taraması yapılması Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
6 Alan ile ilgili kitap, makale ve diğer materyalleri inceleme Literatür taraması Kişisel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Tezin temel amacını ve araştırma sorularını belirleme Tezin temel amacını ve araştırma sorularını yazma ilgili literatürü inceleyerek yazma Kişisel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
8 Araştırmanın problem durumunu, amaçlarını, araştırma sorularını ve önemini düzenleme Literatür incelemesi kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
9 Tez konusuna uygun bilimsel araştırma yöntemlerini belirleme Litratür taraması Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Uygun evren, örneklem ve veri toplama araçlarını belirleme Literatür taraması Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Veri toplama araçlarını hazırlama Literatür taraması Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Veri toplama Veri toplama araçlarını uygulama. Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
13 Yöntem: Sonuç, tartışma ve öneriler Araştırma Raporunun Yazılması İlgili kaynakların incelenmesi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Bulguları ortaya koyma Bulguları araştırma yöntemine uygun şekilde yazma Rapor yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Genel değerlendirme Verileri gözden geçirme rapor yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Bulguları tartışma Literatür tarama Rapor Analizleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 Tez raporunu hazırlama Tez raporunu yazma tez yazma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 24 336
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 24 240
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 604
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,16
AKTS 24 AKTS