SUF305 İçsu Balıkları Yetiştiriciliği

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF305
Ad İçsu Balıkları Yetiştiriciliği
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SUAT DİKEL


Dersin Amacı

Içsu baliklarindan kültüre alinan türleri tanimak, Dünyada ve Türkiyede yetistiriciligi yapilan türlerin yetistiricilik tekniklerini ögrenmek,

Dersin İçeriği

Bu derste Içsu baliklarindan kültüre alinan alabalik, tilapia, sazangiller ve bazi alternatif türlerin tanitimi yapilarak bunlarin yetistiriciliklerinde kullanilan yöntemler esaslar ve detaylar incelenerek ögretilmektedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ilıman iklim Balıkları Yetiştiriciliği kitabı

Notlar

İçsu balıkları yetiştiriciliği kitabı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İçsu balıklarının üretimi yetiştiriciliği ve örnek türler üzerine bilgiler verir Alabalık tilapia ve sazan yavru üretimi hakkında bilgiler verir
ÖÇ02 Alabalık tilapia ve sazan yavru üretimi hakkında bilgiler verir
ÖÇ03 Balık yetiştiriciliğinde büyüme performansı değerlendirme öğrenilir
ÖÇ04 Yavru üretimi öğrenilir
ÖÇ05 Dünya çapında iç su balıkları ile ilgili üretim istatistikleri öğrenilir
ÖÇ06 Anaç bakımı öğrenilir
ÖÇ07 Yumurta alımı ve kuluçkalama teknikleri öğrenilir
ÖÇ08 Salmon ve Alabalık Üretimi öğrenilir
ÖÇ09 Sazangiller Üretimi Öğrenilir
ÖÇ10 Tilapia Üretimi öğrenilir
ÖÇ11 Pangasius Üretimi Öğrenilir
ÖÇ12 Mersin Balıkları Üretimi Öğrenilir
ÖÇ13 Alternatif Türlerin Üretimi öğrenilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Içsu baliklari yetistiriciliginin geçmisi tarihi, ülkemiz ve dünyadaki yeri Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
2 Içsu baliklari üretim degerleri Türkiye ve Global egilimler Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 AB ülkelerinde ve Türkiyede Içsu baliklari üretimi Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Endüstriyel içsu baliklari yetistiriciligi Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Yetistirme yöntemleri Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Balik yetistiriciliginde Islah Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Baliklarda büyüme parametrelerinin incelenmesi Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Alabalik Üretimi 1 Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Alabalik Üretimi 2 devamı Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Tilapia Üretimi Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Baliklarda Boylamanin önemi Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Alternatif türlerin yetistiriciligi, Asya Levregi Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Çizgili Levrek, Avusturalya Gümüs Levregi yetistiriciligi Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Sazangiller, Ot sazanı, çin sazanı ve adi sazan yetiştiriciliği Konu ile ilgili kaynak taraması ve bilgi edinilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 yarıyıl sonu sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS