GM666 Biyoteknolojide Ayırma ve Saflaştırma Teknikleri II

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GM666
Ad Biyoteknolojide Ayırma ve Saflaştırma Teknikleri II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA ÜMİT ÜNAL


Dersin Amacı

Biyoteknolojik ürünlerin ayırma saflaştırmasında kullanılanıan teknikleri öğretmektir.

Dersin İçeriği

İyon değişim kromatografisinin prensipleri, İyon değişim kromatografisinde matriks hazırlama, afinite kromatografisi

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Downstream processing, Fundamentals of Biochemical Engineering, 2008, India

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İyon değişim kromatografisinin prensiplerini öğreni
ÖÇ02 İyon değişim kromatografisi için matriks hazırlama ve kolon doldurmayı öğrenir
ÖÇ03 Afinite kromatografisinin prensiplerini öğrenir
ÖÇ04 Biyoteknolojik ürünlerin konsantre hale getirilmesinde kullanılan yöntemleri bilir
ÖÇ05 Kromatografik tekniklerin prensibini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İyon değişim kromatografisinin prensipleri I Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 İyon değişim kromatografisinin prensipleri II Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Matriks hazırlama ve kolon doldurma I Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Matriks hazırlama ve kolon doldurma II Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Afinite kromatografisinin prensipleri I Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Afinite kromatografisinin prensipleri II Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Laboratuvar uygulaması Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Laboratuvar uygulaması I Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
10 Laboratuvar uygulaması II Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 Laboratuvar uygulaması III Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Laboratuvar uygulaması IV Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Ödevlerin sunumu I Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Ödevlerin sunumu II Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Ödevlerin sunumu III Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları I Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları II Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS