GM652 Fermente Bitkisel Ürünler

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GM652
Ad Fermente Bitkisel Ürünler
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HÜSEYİN ERTEN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı fermente bitkisel ürünler ve gıda sanayinde kullanım alanları ile ilgili bilgi vermektir.

Dersin İçeriği

Giriş, fermente bitkisel ürün çeşitleri, fermantasyon, laktik asit bakterileri, mayalar, laktik asit fermantasyonu, etil alkol fermantasyonu, fermente bitkisel ürünlerin gıda sanayinde kullanımı

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Erkmen O. (Ed.), Erten H. (Ed.), Saglam H. (Ed.), 2020, Fermente Ürünler Teknolojisi ve Mikrobiyolojisi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. McNeil, B., Harvey, L. (Eds.). (2008). Practical fermentation technology. John Wiley Sons. Stanbury, P. F., Whitaker, A., Hall, S. J. (2013). Principles of fermentation technology. Elsevier. Tamang, J. P., & Kailasapathy, K. (Eds.). (2010). Fermented foods and beverages of the world. CRC press.

Notlar

ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Fermente bitkisel ürünleri bilir.
ÖÇ02 Fermente bitkisel ürünlerin gıda sanayinde kullanımı ve fermantasyon çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ03 Kullanılan hammaddeye göre gerçekleşecek fermantasyonu öğrenir. Fermantasyonun nasıl gerçekleştiğini , hangi mikroorganizma veya mikroorganizmaların etkili olduğunu bilir
ÖÇ04 Ekip çalışmasına uyum sağlama, meslek etiğine saygılı olma ve yaşam boyu öğrenme yetkinliği kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 fermantasyon teknoljisi Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 fermantasyon tipleri Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 sirke fermantasyonu Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 sirke bakterileri Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 sofralık zeyin Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 şalgam hammaddeleri Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 şalgam üretimi Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 ara-sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 turşu teknolojisi Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 turşu tipleri Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 turşu üretimi Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 boza üretimi Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 sofralık zeytin tipleri Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 laktik asit bakterileri Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 sirke üretimi Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 yarıyıl sonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 yarıyıl sonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS