TDE1838 Edebiyat Kuramları II

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TDE1838
Ad Edebiyat Kuramları II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA APAYDIN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı edebiyat kuramlarının edebiyata getirdikleri farklı yaklaşımları kavratıp çağdaş kuramları öğretmektir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği yazar merkezli,okur merkezli ve yapısalcı kuramları incelemektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Freud, Sanat ve Sanatçılar Oğuz Cebeci, Psikanalitik Edebiyat Kuramı Terry Eagleton, Edebiyat Kuramı Steven Best, Doglas Kellner, Postmodern Teori Fredric Jameson, Postmodernizm ya da Geç Kapitalizmin Kültürel Mantığı Dilek Doltaş, Postmodernizm

Notlar

Freud, Sanat ve Sanatçılar Oğuz Cebeci, Psikanalitik Edebiyat Kuramı Terry Eagleton, Edebiyat Kuramı Steven Best, Doglas Kellner, Postmodern Teori Fredric Jameson, Postmodernizm ya da Geç Kapitalizmin Kültürel Mantığı Dilek Doltaş, Postmodernizm


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yazar merkezli kuramları tanır.
ÖÇ02 Eser merkezli kuramları tanır.
ÖÇ03 Çağdaş kuramların edebiyata yaklaşımlarındaki olanakları ve sınırları açıklar.
ÖÇ04 Farklı kuramların edebiyat incelemelerinde nasıl kullanılabileceğini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eski ve yeni metinleri değerlendirir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin gelişimini destekler. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkoloji ile ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Psikanalitik edebiyat kuramı Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Freud'un Sanat ve Sanatçılar adlı eseri ekseninde psikanalitik okumanın sınırlarını tartışma I Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Freud'un Sanat ve Sanatçılar adlı eseri ekseninde psikanalitik okumanın sınırlarını tartışma II Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Terry Eagleton, Edebiyat Kuramı Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Eagleton'ın yapısalcı, göstergebilimsel ve psikanalitik kurama yönelik eleştirilerini tartışma I Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Eagleton'ın yapısalcı, göstergebilimsel ve psikanalitik kurama yönelik eleştirilerini tartışma II Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Postmodern kuram. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara sınav Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Steven Best, Douglas Kellner'in Postmodern Teori adlı eserinden yola çıkarak postmodern kuramı tartışma I Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Steven Best, Douglas Kellner'in Postmodern Teori adlı eserinden yola çıkarak postmodern kuramı tartışma II Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Steven Best, Douglas Kellner'in Postmodern Teori adlı eserinden yola çıkarak postmodern kuramı tartışma III Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Jameson ve postmodern kurama dönük eleştiriler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Jameson'ın Postmodernizm adlı eserinin tartışılması Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Uygulama I (Genel Tekrar I) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Uygulama II (Genel Tekrar II) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final sınavı Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS