FK644 Elektrooptik Kristaller II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FK644
Ad Elektrooptik Kristaller II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ZEKİ KURT


Dersin Amacı

elektrooptiğin temel kavramlarını tanıtmak ve bu kavramlarla düşündürebilmek

Dersin İçeriği

Elektrooptiğin temel kavramları

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Electrooptical Crystals

Notlar

Electrooptical Crystals


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Lineer ve Lineer olmayan ortamlar:
ÖÇ02 Sıvı kristaller, Sıvı kristaller
ÖÇ03 pyroelektrikler, pyroelektrikler
ÖÇ04 ferroelektrikler , ferroelektrikler.
ÖÇ05 Elektroptik efekt: , Elektroptik efekt:
ÖÇ06 Lineer ve kuadratik elektrooptik efekt,
ÖÇ07 elektrooptik modülasyon.
ÖÇ08 Fabry-Perot modülatörü,
ÖÇ09 ışığın elektrooptik sapması.
ÖÇ10 Kristallerin optik özelliklerinin Lorentz teorisi:
ÖÇ11 Osilatör modeli ve tanımı,
ÖÇ12 dispersiyon ve sönüm, dispersiyon ve sönüm.
ÖÇ13 Anharmonik osilatör modeli.
ÖÇ14 LiNbO3 ve LiTaO3 kristallerinin optik ve elektrooptik özellikleri.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız olarak araştırma yapabilir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. 2
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. 2
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 2
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Lineer ve Lineer olmayan ortamlar: İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 pyroelektrikler, İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 ferroelektrikler. İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Elektroptik efekt: İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Elektroptik efekt; devam İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Lineer ve kuadratik elektrooptik efekt, İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 elektrooptik modülasyon. İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Arasınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Fabry-Perot modülatörü, İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 ışığın elektrooptik sapması. İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Kristallerin optik özelliklerinin Lorentz teorisi: İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Osilatör modeli ve tanımı, İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 dispersiyon ve sönüm. İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Anharmonik osilatör modeli. İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 LiNbO3 ve LiTaO3 kristallerinin optik ve elektrooptik özellikleri. İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yaruyıl sonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yaruyıl sonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS