ZMS430 Bilimsel Eser Yazım ve Sunum Teknikler

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZMS430
Ad Bilimsel Eser Yazım ve Sunum Teknikler
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. DAVUT SONER AKGÜL


Dersin Amacı

Bilimsel ve teknik bilgiler hazırlamak ve etkili şekilde sunar, belge ve sunulara biçim verir.

Dersin İçeriği

Bilim ve araştırmanın tanımlanması, literatür tarama, sözlü sunum hazırlama, poster hazırlama, tez yazımına giriş

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Bilimsel bir makale nasıl yazılır (Robert Day)

Notlar

Youtube videoları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler bilimsel araştırmanın tanımını öğrenir
ÖÇ02 Öğrenciler akademik dergilerin yapısı ve işleyişini öğrenirler.
ÖÇ03 Öğrenciler bilimsel kongreler hakkında bilgi alırlar
ÖÇ04 Kongre, çalıştay, sempozyum gibi bilimsel toplantı türlerini öğrenirler.
ÖÇ05 Poster hazırlama ve sunmayı öğrenirler
ÖÇ06 Makale yazımında başlık, anahtar kelime ve özet oluşturmayı öğrenirler
ÖÇ07 Bilimsel bir makalede özet yazmayı öğrenirler
ÖÇ08 Makalede giriş bölümünü yazmayı öğrenirler
ÖÇ09 Makalede materyal ve yöntem bölümünü yazmayı öğrenirler
ÖÇ10 Sonuçlar ve tartışma bölümünü yazmayı öğrenirler
ÖÇ11 Kaynaklar listesi oluşturmayı öğrenirler
ÖÇ12 Sunum hazırlarken dikkat edilmesi gereken konuları öğrenirler
ÖÇ13 Etkili bir sunum içerisindeki bölümleri öğrenirler.
ÖÇ14 Araştırma sonuçları ve bulguların sunumunu öğrenirler.
ÖÇ15 Etkili bir sunuda, soru cevap kısmını öğrenirler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilim ve araştırma nedir Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Bilimsel iletişim yolları Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Literatür tarama, arama motorlarının kullanılması, Çukurova Üniversitesi Merkez Kütüphanesinden faydalanma Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sözlü sunum hazırlama Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
5 Poster sunum hazırlama Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
6 Mezuniyet tezi nasıl yazılır Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
7 Makale yazımında başlık, anahtar kelime ve özet Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Makalede materyal ve yöntem bölümü nasıl yazılır Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Makalede sonuçlar bölümü nasıl yazılır Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Makalede tartışma bölümü nasıl yazılır Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Kaynaklar listesi nasıl yazılır Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
13 Öğrencilerin uygulamalı sunu yapması 1 Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Öğrencilerin uygulamalı sunu yapması 2 Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Öğrencilerin uygulamalı sunu yapması 3 Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm notlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm notlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS