SAFS0011 Arthropod Management in Sustainable Agriculture

6 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SAFS0011
Ad Arthropod Management in Sustainable Agriculture
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SERDAR SATAR


Dersin Amacı

Sürdürülebilir tarım yapılan alanlarda görülen zararlıların mücadelesinde kullanılan yöntemlerin öğretilmesini amaçlar.

Dersin İçeriği

Bu ders sürdürülebilir tarımı, sürdürülebilir tarımın ilkelerini ve sürdürülebilir tarımda zararlıların yönetimini içerir.

Dersin Ön Koşulu

Entomoloji, Böcek ve Akarlarla ile savaşım ve Ekoloji

Kaynaklar

Integrated Pest Management ; Concepts, Tactics, Strategies and Case Studies; Edited by Edward B. Radcliffe, William D. Hutchison, UnRafael E. Cancelado Integrated pest management: current concepts and ecological perspective Dharam P. Abrol Agroecology: The Science Of Sustainable AgricultureAltieri, Miguel A., Farrell, John G

Notlar

Yoktur


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Zararlı eklembacaklıların mücadelesi hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olur.
ÖÇ02 Entegre Zararlı Yönetiminin (IPM) temel kurallarını anlar
ÖÇ03 Zararlı yönetiminin ekoloji ile olan ilişkisini öğrenir
ÖÇ04 Sürdürülebilir tarım prensipleri altında kimyasal mücadelenin yan etkileri üzerine bilgi sahibi olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir Tarım Bilimi (Agroekoloji) ve Gıda Güvenliğinin temel prensipleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 1
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformda geçerli sertifikalı tarım sistemlerini ve kimyasal kalıntısız üretimi öğrenir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında var olan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur ve yeni yaklaşımlar geliştirir. 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ve mineral döngüsünün ekosistem dinamikleri içerisinde yürütülmesinde uygun ekim nöbeti sistemlerini planlar ve yürütür.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sağlıklı bitkisel üretim materyalleri (tohum, fide, fidan) ve insan beslenmesinde faydalı hayvansal ürünler geliştirir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak ve su kaynaklarının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir kullanımına yönelik çevreye duyarlı stratejiler hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sürdürülebilir toprak yönetimi için ekolojik eksenli toprak ve bitkinin sağlıklı beslenmesi konusunda gübreleme programları geliştirir. 1
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık etmenleri, zararlı yabancı otlar, böcekler, nematodlar ve akarların sürdürülebilir mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sürdürülebilir tarım sistemlerinde bitkisel ve hayvansal üretimin bütünsel yaklaşımla yürütülmesini sağlar. 1
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanında ve doğru mekanizasyon programları oluşturmayı öğrenir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarımsal üretimde ekonomik sürdürülebilirlik bağlamında ürün eldesini ve tüketiciye güvenli bir şekilde ulaşımını sağlayacak yaklaşımlar geliştirir. 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gıda güvenliği ve gıda güvencesini teminat altına alacak sistemler geliştirebilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Üretilen ürünün, üreticiye, maksimum fayda sağlamasına yönelik tarımsal işlemleri ve ekonomik analizlerini bilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında bağımsız veya ekip çalışması şeklinde Ar-Ge projeleri geliştirebilir ve uygulayabilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sürdürülebilir tarım nedir? Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Sürdrülebilir tarımın temel ilkeleri nelerdir? Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Sürdürülebilir tarım içinde zararlı yönetimi Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Entegre zararlı yönetimi nedir? ve tarihsel gelişimi Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Entegre mücadele içinde Kültürel ve Fiziksel Mücadele Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Entegre mücadele içinde biyolojik mücadele I Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Entegre mücadele içinde biyolojik mücadele II Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Entegre mücadele içinde biyolojik mücadele III Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
9 Entegre mücadele içinde biyoteknik mücadele I Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Entegre mücadele içinde biyoteknik mücadele II Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Entegre mücadele içinde biyoteknik mücadele III Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Entegre mücadele içinde kimyasal mücadele Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Konu ile ilgili güncel makalelerin okunması ve tartışılması I Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Konu ile ilgili güncel makalelerin okunması ve tartışılması II Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Konu ile ilgili güncel makalelerin okunması ve tartışılması III Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Konu ile ilgili güncel makalelerin okunması ve tartışılması IV Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
17 Sözlü ve yazılı sınav Dersle ilgili kitap ve yayınların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 153
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,12
AKTS 6 AKTS