EBE730 Yüksek Lisans Tezi

25 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBE730
Ad Yüksek Lisans Tezi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 25 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BURCU AVCIBAY VURGEÇ


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencinin ebelik alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Ebelik alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılmasını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Öğrencinin en az 120 AKTS' lik yüksek lisans dersi almış ve başarı ile tamamlamış olması gerekir.

Kaynaklar

Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler

Notlar

Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler, üniversite kütüphanesi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ebelik alanında incelemek üzere bir tez konusu belirler.
ÖÇ02 Tez konusu olarak seçtiği alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceler.
ÖÇ03 Tez konusunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırır.
ÖÇ04 Tez konusuna uygun veri toplama yöntemlerini kullanır.
ÖÇ05 Tez konusuna uygun örneklemden verileri toplar.
ÖÇ06 Tez verilerini analiz eder.
ÖÇ07 Elde ettiği bulguları betimler.
ÖÇ08 Elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlar.
ÖÇ09 Tez çalışmasını bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgilere sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik kavram, kuram, teori ve ilkeleri hakkında bilgi birikimi ile ebelik felsefesini geliştirir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanı ile ilgili bilgi ve bakım teknolojilerini takip eder, bu konularda bilgisini arttırır. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadın, aile ve toplum sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslar arası göstergeleri açıklar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadın, aile ve topluma sağlığı geliştirici, hastalıkları önleyici, tedavi edici ve destekleyici ebelik hizmeti sunar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadının tüm yaşam evrelerindeki özelliklerini, potansiyel ve mevcut biyo-psiko-sosyal sorunlarını bilir, bakım gereksinimlerini söyler ve problem çözme yaklaşımı ile kanıta dayalı ebelik bakımı verir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanı ile ilgili sorunları tanımlar ve ulusal ve uluslararası mesleki ve yasama kuruluşları ile işbirliği içinde uygun stratejiler geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilir ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar / bilimsel toplantılarda sunar. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ebelik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, literatür tarar, yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda elde ettiği yeni bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceler. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve bilişim teknolojisini ileri düzeyde kullanır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ebelik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ebelik alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Liderlik özelliğini geliştirir ve sağlık ekibinin önemli bir üyesi olarak sağlık alanındaki güncel gelişmeleri takip eder ve kadın-çocuk-aile ve toplum sağlığının korunup, geliştirilmesi ve yükseltilmesi için aktif rol alır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir ve etik davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Araştırma konusuyla ile ilgili güncel bilgileri tarama Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
2 Araştırma konusuyla ile ilgili güncel bilgileri tarama-2 Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Hipotez oluşturma Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Tez çalışmasını planlama ve öneri yazma Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
5 Tez çalışmasını planlama ve öneri yazma-2 Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Projeyi uygulama-1 İlgili materyallerin hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Projeyi uygulama-2 İlgili materyallerin hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Okuma, Araştırma,Sunuma hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Projeyi uygulama-3 İlgili materyallerin hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
10 Projeyi uygulama-4 İlgili materyallerin hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Bulguların istatistiksel analizini yapma ve yazma Verileri bilgisayar ortamına aktarma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
12 Bulguların istatistiksel analizini yapma ve yazma-2 Verileri bilgisayar ortamına aktarma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
13 Elde edilen bulguları Türk ve dünya literatürü ile karşılaştırma Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
14 Tezin yazımını tamamlama Okuma, Yazma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
15 Tezin yazımını tamamlama-2 Okuma, Yazma, Sunuma hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, Yazma, Sunuma hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, Yazma, Sunuma hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 30 420
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 5 25 125
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 617
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,68
AKTS 25 AKTS