EBE515 Ebelik Öğretimi Uygulaması I

5 AKTS - 1-4 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBE515
Ad Ebelik Öğretimi Uygulaması I
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 1-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BURCU AVCIBAY VURGEÇ


Dersin Amacı

Öğrencilere, ebelik hizmetlerinin öğretimi konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Uygulama alanlarında kritik düşünme ve aktif öğrenmeyi sağlayan öğretim stratejileri, etik ilkeler, ekip çalışması

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler

Notlar

Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Uygulama alanlarında kritik düşünme ve aktif öğrenmeyi sağlayan öğretim stratejilerini açıklar.
ÖÇ02 Ebelik öğretimi uygulamaları konusunda etik ilkeleri açıklar.
ÖÇ03 Ebelik öğretiminde kullanılacak öğretim yöntemlerini değerlendirir.
ÖÇ04 Ebelik uygulamaları öğretiminde öğrencisi ile birlikte vaka analizlerini tartışır.
ÖÇ05 Uzman eğiticinin gözetimi altında klinik uygulamalara katılma ve ebelik bakımı verir.
ÖÇ06 Uygulama alanında ekip üyeleri ile iletişim ve işbirliği kurar.
ÖÇ07 Uygulama ortamlarını eleştirel gözle değerlendirir ve önerilerde bulunur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgilere sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik kavram, kuram, teori ve ilkeleri hakkında bilgi birikimi ile ebelik felsefesini geliştirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanı ile ilgili bilgi ve bakım teknolojilerini takip eder, bu konularda bilgisini arttırır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadın, aile ve toplum sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslar arası göstergeleri açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadın, aile ve topluma sağlığı geliştirici, hastalıkları önleyici, tedavi edici ve destekleyici ebelik hizmeti sunar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadının tüm yaşam evrelerindeki özelliklerini, potansiyel ve mevcut biyo-psiko-sosyal sorunlarını bilir, bakım gereksinimlerini söyler ve problem çözme yaklaşımı ile kanıta dayalı ebelik bakımı verir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanı ile ilgili sorunları tanımlar ve ulusal ve uluslararası mesleki ve yasama kuruluşları ile işbirliği içinde uygun stratejiler geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilir ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar / bilimsel toplantılarda sunar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ebelik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, literatür tarar, yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda elde ettiği yeni bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve bilişim teknolojisini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ebelik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ebelik alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Liderlik özelliğini geliştirir ve sağlık ekibinin önemli bir üyesi olarak sağlık alanındaki güncel gelişmeleri takip eder ve kadın-çocuk-aile ve toplum sağlığının korunup, geliştirilmesi ve yükseltilmesi için aktif rol alır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir ve etik davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Uygulama alanlarında öğretim elemanının temel özellikleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Uygulama alanlarında uygun öğrenme ortamları oluşturma Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
3 Uygulama alanlarına ilişkin öğretimde interaktif eğitim yöntemleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Klinik Uygulama 1 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Uygulama alanlarında öğrenciden beklenen davranış değişiklikleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Klinik Uygulama 2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Uygulama öğretiminde kullanılacak eğitim teknikleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Okuma, araştırma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Klinik Uygulama 3 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
10 Klinik öğretiminde etik kurallar (insan hakları, hasta hakları, öğrenci hak ve sorumlulukları, eğitici hak ve sorumlulukları) Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
11 Klinik öğretiminde etik kurallar 2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Uygulama öğretiminde etik uygulamalar 3 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
13 Vaka tartışmaları Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
14 Uygulama alanlarında ekip üyeleri ile iletişim, işbirliği ve bakım planının kullanılması Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
15 Uygulama alanlarında kritik düşünme ve aktif ögrenmeyi sağlayan öğrenim stratejileri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 5 50
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 1 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 122
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,88
AKTS 5 AKTS