ABL546 Anadolu'da Prehistorik ve Historik Dönemlerde Sosyal Kültürel Yasam

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ABL546
Ad Anadolu'da Prehistorik ve Historik Dönemlerde Sosyal Kültürel Yasam
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER


Dersin Amacı

Bir konunun araştırılmasını öğretmek

Dersin İçeriği

Bir konunun bilimsel yöntemlerle araştırılması ve sunulması

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

ders materyali

Notlar

Diamond J. 2018, Tüfek, Mikrop ve Çelik, İstanbul


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Anadolu'nun tarih öncesi dönemlerini ayırt eder.
ÖÇ02 Anadolu'nun tarihi çağlarını tanımlar.
ÖÇ03 Prehistorik dönem insanlarının sosyo-kültürel yaşamlarını açıklar
ÖÇ04 Tarihi çağlarda Anadolu sosyo-kültürel yaşamını değerlendirir
ÖÇ05 Tarih öncesi çağ insanlarını tanır
ÖÇ06 İnsanların günümüze bıraktığı her türlü maddi kültür kalıntısını yorumlar
ÖÇ07 İnsan-yerleşim ilişkisini yorumlar
ÖÇ08 Bu dönemlerde insan yaşamını değerlendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli Bilimler alanında güncel kavramları tanır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli Bilimler alanları arasındaki ilişkileri kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların çözümünde kullanır. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli Bilimler alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirir. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel gelişmeleri ve çalışmaları farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeleri, bilgileri ve uygulamaları toplum yararına kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Neolitik dönemde insan ve yerleşim Literatür taraması I Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Neolitik dönemde insan davranışı Literatür taraması II Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Kalkolitik dönemde insan ve yerleşim Makale-kitap okuma I Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Kalkolitik dönemde insan faaliyetleri Makale-kitap okuma II Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Eski Tunç çağında insan ve etkinlikleri Makale-kitap okuma III Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Eski Tunç çağında insan ve yerleşim sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Anadolu'da yazı ve insan makale-kitap okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
9 Orta Tunç Çağında insan litaratür taraması I Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 İlk Devlet: Hititler literatür taraması II Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Hititlerde insan ve davranışları literatür taraması III Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Hitit insanı ve sosyo-kültürel yaşamı ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Hitit-Anadolu ilişkileri ödev değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Hitit-Mezopotamya ilişkileri makale-kitap tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Hititlerin yıkılması ve Anadolu Son değerlendirmeler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS