MEDF536 Radyasyondan Korunma ve Radyasyondan Güvenliği

7 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MEDF536
Ad Radyasyondan Korunma ve Radyasyondan Güvenliği
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi SEVGÜL KÖSE


Dersin Amacı

1Radyasyondan Korunma ve Radyasyondan Güvenliği

Dersin İçeriği

Radyasyondan Korunma ve Radyasyondan Güvenliği

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi) İnternet Araştıması

Notlar

İnternet Araştırması


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ders Çıktısı
ÖÇ02 1Ders Çıktısı
ÖÇ03 2Ders Çıktısı
ÖÇ04 3Ders Çıktısı
ÖÇ05 4Ders Çıktısı
ÖÇ06 5Ders Çıktısı


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Sağlık örgütlerinin fonksiyonlarını listeler ve açıklar; ulusal ve uluslararası sağlık kuruluşlarının nasıl örgütlendiğini açıklar; kliniklerin nasıl yönetildiğini açıklar. 3
PÖÇ02 Belirsiz Medikal Fiziğin kendi geleceğinde nitelikli servis için gerekli teknik altyapıyı açıklar.
PÖÇ03 Belirsiz Medikal Fizik konusuyla ilgili olarak Avrupa Topluluğuna ait ve ulusal yasal çerçeveleri, düzenlemeleri, rehberleri ve uygulama kodlarını açıklar. 2
PÖÇ04 Belirsiz Medikal Fiziği kapsayan alanlarda yapıyı, fonksiyonu, karakteristiği ve sınırlamaları açıklayabilmek için fiziksel kavramlar, prensipler ve teorileri detaylı ve sayısal olarak kullanır; medikal cihazların medikal fiziğin kendi alanındaki kullanımını açıklar. 3
PÖÇ05 Belirsiz Detaylı ve niceliksel olarak iyonlaştırıcı radyasyonun (elektromanyetik, elektronlar, iyonlar, nötronlar) ve diğer fiziksel ajanların (elektrik enerjisi, statik elektrik/magnetik alanlar, iyonize olmayan elektromanyetik radyasyon, vibrasyon, ses ve ultrason, lazer) özelliklerini açıklar.
PÖÇ06 Belirsiz İyonlaştırıcı radyasyonun ve medikal cihazlarla bağlantısı olan farklı fiziksel ajanların faydalı ve ters/zararlı biyolojik etkilerini biyolojik modellerle sayısal olarak açıklar. Biyolojik etkinin büyüklüğünü etkileyen faktörleri açıklar. Kliniksel çıktıları geliştirmek için manipülasyon yollarını açıklar. 3
PÖÇ07 Belirsiz Her fiziksel ajanla ilgili olarak deterministik/stokastik, erken/geç, teratogenik/genetik etkileri açıklar. 1
PÖÇ08 Belirsiz Medikal Fizik uygulama alanında sistematik bir biçimde bir şeyi gözden geçirebilmek için Genel Fizik, Medikal Fizik ve Sağlık Fiziğiyle ilgili literatür içerisinden bir liste çıkarır.
PÖÇ09 Belirsiz Fiziğin genel kavramlarını, prensiplerini ve teorilerini medikal cihazların klinikteki kullanımları, iyonlaşma radyasyonuyla ilgili emniyet/risk yönetimi gibi konularla ilgili olarak klinik problemlerine uygular. 2
PÖÇ10 Belirsiz Fiziğin genel kavramlarını, prensiplerini ve teorilerini, kliniksel çevreye yeni cihazları ve ilgili teknikleri transfer etmek için kullanır.
PÖÇ11 Belirsiz Kliniksel ve biyomedikal verilerin analizi için istatistiksel paketler kullanır. 2
PÖÇ12 Belirsiz Kullanılan değişik dosimetrik nicelikleri tanımlar ve açıklar; dozimetrik nicelikler arasındaki bağıntıyı açıklar (enerji akısı, kerma, soğurulan doz). 3
PÖÇ13 Belirsiz Titiz ve özenli bir istatistiksel tabana dayanan ve sayısal olan kliniksel ve biyomedikal çalışmalar tasarlar.
PÖÇ14 Belirsiz İyonlaştırıcı radyasyonun hastaya verilmesi sırasında yöntem belirler ve bu yöntemi geliştirmek için değişik uygulamalar tasarlar. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 ders haftası Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 1ders haftası 2Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
3 2d ers h aftası 2Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 3d e rs ha ftası 3Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 4d e r s haftası 4Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 5d e rs h aft ası 5Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 6d e r s haf tası 6Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Mid-Term Exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 7d e r s h a f tası 7Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 8d e r s h a ft ası 8Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
11 9d e r s ha f ta sı 9Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
12 10d e r s ha ft as ı 10Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
13 11de r s ha ft a sı 11Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 12d er s ha f t ası 12Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 13d e r s h af ta sı 13Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 9 9
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 173
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,92
AKTS 7 AKTS