BFZ560 Nöronal İletişim ve Devre Modeli-1

7 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BFZ560
Ad Nöronal İletişim ve Devre Modeli-1
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. IŞIL ÖCAL


Dersin Amacı

Nöronal İletişim ve Devre Modelinin ne olduğunu ve kullanıldığı canlı organizmada önemini kavratmak ve uygulamasını öğretmektir

Dersin İçeriği

Nöronal İletişim, nöronlar, iletişim, mekanik ve biyoelektrik olaylar, biyoelektrik devreler, nöronlardaki iletişim ve elektriksel eşdeğer devre modeli, elektrilsel eşdeğer devreki dirençler,, iletişimi sağlayan iyonlar ve görevleri

Dersin Ön Koşulu

Dersin Ön Koşulu yoktur

Kaynaklar

Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi)

Notlar

İnternet Araştırması


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Nöron ve yapısını (Anatomik) öğrenir
ÖÇ02 Nöronların Biyofiziksel Özelliklerini bilir
ÖÇ03 Nöronlarda iletim Mekanizmasını öğrenir
ÖÇ04 Nöronların Sınıflandırılmasını öğrenir
ÖÇ05 Merkezi ve Periferik sinir sistemi ve görevlerini kavrar
ÖÇ06 Nöronlarda Dinlenim membran Potansiyelini öğrenir
ÖÇ07 Nöronlarda Aksiyon Potansiyeli ve evrelerini öğrenir
ÖÇ08 Nöronal iletimde rol oynayan nöromuskuler kavşağı öğrenir
ÖÇ09 Presinaptik ve Post sinaptik potansiyelleri kavrar
ÖÇ10 Yerel Potansiyelleri öğrenir
ÖÇ11 Eşik altı potansiyeller ve aksiyon potansiyeli öğrenir ve karşılaştırır
ÖÇ12 Motor Birim,Motor alan ve İletimi öğrenir
ÖÇ13 Nöronal iletimde devre modellemesini öğrenir ve kurar
ÖÇ14 Norönlarda aksiyon potansiyelinin oluşumunu kavrar ve kayıt eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenir 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvarda deneysel düzenekleri kurar ve çalışır 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bir proje önerisi hazırlar 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir deneysel araştırmayı planlar 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunu rapor haline getirir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma bulgularını yorumlar
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur, Güvenilir bilgiye ulaşabilir. Araştırma projesi oluşturabilir ve yazabilir, Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırır. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır, Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Nöron ve yapısı (Anatomik) Öğrenciler dersten önce ilgili literatür ve konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Nöronların Biyofiziksel Özellikleri Öğrenciler dersten önce ilgili literatür ve konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Nöronlarda iletim Mekanizması Öğrenciler dersten önce ilgili literatür ve konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Nöronların Sınıflandırılması Öğrenciler dersten önce ilgili literatür ve konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Merkezi ve Periferik sinir sistemi ve görevleri Öğrenciler dersten önce ilgili literatür ve konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Nöronalarda Dinlenim membran Potansiyeli Öğrenciler dersten önce ilgili literatür ve konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Nöronlarda Aksiyon Potansiyeli ve evreleri Öğrenciler dersten önce ilgili literatür ve konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınavlar Öğrenciler sınavdan önce anlatılan ve gösterilen derslere çalışır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Nöronal iletimde nöromuskuler kavşak Öğrenciler dersten önce ilgili literatür ve konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
10 Nörosinaptik iletim Öğrenciler dersten önce ilgili literatür ve konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
11 Presinaptik ve Post sinaptik potansiyeller Öğrenciler dersten önce ilgili literatür ve konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Yerel Potansiyeller Öğrenciler dersten önce ilgili literatür ve konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Eşik altı potansiyeller ve aksiyon potansiyeli Öğrenciler dersten önce ilgili literatür ve konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Motor Birim ve İletim Öğrenciler dersten önce ilgili literatür ve konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Nöronal iletimde devre modellemesi Öğrenciler dersten önce ilgili literatür ve konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Norönlarda aksiyon potansiyeli oluşturmak ve kayıt etmek Öğrenciler dersten önce ilgili literatür ve konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenciler final sınavı öncesi yarıyıl boyunca anlatılan ve gösterilen derslere çalışır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 9 9
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 173
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,92
AKTS 7 AKTS