BFZ500 Hücre ve Doku Biyofiziği-1

7 AKTS - 2-3 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BFZ500
Ad Hücre ve Doku Biyofiziği-1
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-3 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. IŞIL ÖCAL


Dersin Amacı

Hücre, doku ve organizmadaki biyoelektrik olayları fizik yasa ve biyofizik yöntemlerle açıklamak

Dersin İçeriği

Zar potansiyeli modelleri, Sabit-Elektrik alanlı Zar modeli, Nernst ve Hodgkin-Huxley-Katz Denklemlerinin elde edilmesi, Hodgkin-Huxley (HH) zar modeli, Zarın elektrik eşdeğer devre modeli, Eşikaltı olaylar, tek lif ve lif demeti aksiyon potansiyelleri, hücre dışı ve yüzeyel potansiyeller. EMG, EKG, EEG

Dersin Ön Koşulu

Dersin Ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi) İnternet Araştıması

Notlar

İnternet araştırması


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Zarın yapısını ve zar modellerini öğrenir
ÖÇ02 Zar potansiyelinin oluşumunu öğrenir
ÖÇ03 Nernst denge denklemini kullanarak iyon denge potansiyelini hesaplar
ÖÇ04 Hücre zarı kararlı durum potansiyelini GHK denklemiyle hesaplar
ÖÇ05 Biyofizikte öğrendiği temel ilkeleri canlı sisteme uygulama becerisine sahip olur.
ÖÇ06 Kaslifi potansiyeli ve EMG sinyallerini bilir
ÖÇ07 EKG nin fiziksel temelini öğrenir
ÖÇ08 EEG nin fiziksel temellerini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenir 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvarda deneysel düzenekleri kurar ve çalışır 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bir proje önerisi hazırlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir deneysel araştırmayı planlar 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunu rapor haline getirir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma bulgularını yorumlar 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur, Güvenilir bilgiye ulaşabilir. Araştırma projesi oluşturabilir ve yazabilir, Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırır. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır, Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hücre potansiyeli Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
2 Sabit elektrik alanlı zar modeli Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
3 Nernst ve Hodgkin-Huxley-Katz Denklemleri Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
4 Zarın elektrik eşdeğer devre modeli Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
5 Eşik-altı olaylar Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
6 Tek lif ve sinir demeti aksiyon potansiyelleri Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
7 Hücre dışı ve yüzeyel potansiyeller Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
8 Ara Sınav İlgili konular kitap ve literatürden okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
9 yüzeysel ve hacim iletken potansiyelleri Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
10 ödev2 İlgili konular kitap ve literatürden okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Elektrokardiyografi Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
12 ödev3 İlgili konular kitap ve literatürden okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Elektrokardiyografi Ölçümleri Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
14 ödev4 İlgili konular kitap ve literatürden okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Elektroensefalografi Dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 6 18
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 170
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,80
AKTS 7 AKTS