EEE328 Digital Electronics

6 AKTS - 3-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EEE328
Ad Digital Electronics
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MURAT AKSOY


Dersin Amacı

Dijital yapı bloklarını tanımak. RTL, DTL, TTL, ECL, CMOS, TG ve bellek mimarilerini anlamak ve tümleşik yapı tasarımları gerçekleştirmek. Multivibratör yapılarını anlamak ve tasarlamak.

Dersin İçeriği

Dijital IC lerin özellikleri: Fan-in, fan-out, karakteristikleri. BJT sayısal devreler: RTL, DTL, TTL, and ECL. MOSFET sayısal devreler: NMOS evirici, NMOS mantık devreleri, CMOS mantık devreleri, Geçiş kapıları, Zamanlama devreleri, osilatörler, iki durumlu devreler, tek durumlu devreler

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Solid State Pulse Circuits- BellMicroelectronics: Circuit Analysis and Design - NeamenElectronics Lecture Notes - Doç.Dr. Murat AKSOY

Notlar

Solid State Pulse Circuits- BellMicroelectronics: Circuit


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersi alan bir öğrenci:
ÖÇ02 Sayısal elektronik devrelerin karakteristiğini, çalışmasını ve sınırlandırmalarını anlar
ÖÇ03 RTL, DTL, TTL and ECL karakteristiğini, çalışmasını ve sınırlandırmalarını anlar
ÖÇ04 CMOS ve TG yapılarını, çalışması ve sınırlandırmalarını anlamak
ÖÇ05 Multivibratör devrelerinin çalışmalarını ve sınırlandırmalarını anlamak
ÖÇ06 Sayısal devreleri analiz eder ve tasarımını gerçekleştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dijital Elektroniğe giriş, Dalğa şekilleri ve karakteristikleri Ders konusunun tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Fan-out, Diyot lojik devreleri, RTL ve DTL mimarisi Pspice genel tekrar ve Laboratuvar cihazlarının tanıtılması Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 TTL ve STTL devreleriLab. Uygulama: TTL devresi Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 ECL devreleriLab Uygulama: ECL devresi Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Anahtarlamalı devrelerde MOSFET transistorLab Uygulama: NMOS kapısı Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 NMOS kapısı devreleriLab Uygulama: NMOS kapısı Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 TG circuitsLab Uygulama: TG Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ara sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 CMOS kapı devreleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 CMOS tasarımıLab Uygulama: CMOS NOT kapısı Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 NMOS ve CMOS BelleklerLab Uygulama: CMOS kapı Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 İki durumlu multivibratörler, Schmit mimarisiLab Uygulama: iki durumlu multivibratörler Ders notlarının ilgili bölümünün okunması, Deney föylerinin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Astable MultivibratörlerLab Uygulama: Astable multivibratörler Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Tek kararlı multivibratörler Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel konu tekrarı Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavı için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavı için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS