EEES419 Fiber Optic Communication

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EEES419
Ad Fiber Optic Communication
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NİSA NACAR ÇIKAN


Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrencilere fiber optik hatlarının çalışması ve tasarımı hakkında temel bir anlayışa sahip olmaları için modern optik iletişim cihazları ve sistemlerine giriş yapmaktır.

Dersin İçeriği

Fiber optic iletişim temelleri, Optik İletişime genel bakış, Optik vericiler, optic kaynaklar, Genlik modülasyonu, Lazer diyotlar, Sinyaller ve gösterimleri, Dijital modülasyon, Optik alıcılar, Optik modülatörler, EM teori özeti, Fiberlerde zayıflama, fiberlerde dispersiyon, Fiberlerde modlar, Optik sistem tasarımı, Optik yükselteçler, BER ve OOK sistemleri, Göz diyagramları, Modülasyon teknikleri, Detektörler, Fotodiyotlar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notu

Notlar

Optik Fiber İletişim, Gerd Keiser


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersi alan bir öğrenci:
ÖÇ02 Optik iletişim konusunda bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Fiber optik bir hat tasarımı yapmayı öğrenir.
ÖÇ04 Fiber hat tasarım kriterlerini öğrenir.
ÖÇ05 Optik hat elemanlarının karakteristiğini ve çalışmasını anlar.
ÖÇ06 Teoride elde ettiği sonuçları, MATLAB ve diğer optik simülasyon programları kullanarak doğrulayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Fiber optic iletişim temelleri, Optik İletişime genel bakış Derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Optik vericiler, optic kaynaklar Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Genlik modülasyonu, Lazer diyotlar Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Sinyaller ve gösterimleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Dijital modülasyon Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Optik alıcılar Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Optik modülatörler,EM teori özeti Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ara sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Fiberlerde zayıflama, fiberlerde dispersiyon Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
10 Fiberlerde modlar Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Optik sistem tasarımı Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Optik yükselteçler Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 BER ve OOK sistemleri, Göz diyagramları Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Modülasyon teknikleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Detektörler, Fotodiyotlar Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavı için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavı için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS