EEE419 Programmable Logic Controllers

5 AKTS - 3-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EEE419
Ad Programmable Logic Controllers
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ULUS ÇEVİK


Dersin Amacı

Programlanabilir Mantık Denetleyicilerin (PLC) ve bunların mimarilerinin tanıtılması. Kontrol sistemlerinin kavratılması. PLC programlama yeteneğinin kazandırılması.

Dersin İçeriği

PLC lere giriş. PLC mimarisi. Kontrol sistemini oluşturan elemanlar, röleler ve kontrol. PLC ler ve kotrol, Merdiven diyagramları. PLC lerin kontrol devrelerine uygulanması. PLC fonksiyonları (zamanlayıcılar, sayıcılar, kontrol röleleri). Kontrol devrelerinde reset işlemleri. PLC lerin fiziksel parçaları ve operasyonları. PLC programlama araçları. Uygulama için PLC seçimi. İleri programlama teknikleri. PLC sistemlerinde hız ve bunu etkileyen faktörler. Kesmeler.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

The PLC Workbook, K. Clements-Jewery, W. Jeffcoat, Prentice Hall.

Notlar

İnternet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersi başarı ile tamamlayan bir öğrenci:
ÖÇ02 PLC mimarisini kavrar,
ÖÇ03 PLC programlama yöntemlerini tanır,
ÖÇ04 PLC çevre birimlerini tanır ve kullanır,
ÖÇ05 Algoritma geliştirir, bu algoritmaları PLC programlama yöntemlerini kullanarak yazılıma dönüştürür.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 PLC lere giriş, PLC mimarisi Gerek yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Kontrol sistemini oluşturan elemanlar, röleler ve kontrol Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 PLC ler ve kontrol, Merdiven diyagramları Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 PLC lerin kontrol devrelerine uygulanması Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 PLC fonksiyonları (zamanlayıcılar, sayıcılar, kontrol röleleri) Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Kontrol devrelerinde reset işlemleri Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Önceki konuların tekrarı Önceki dersin gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
8 Ara Sınav Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
9 PLC programlama araçları Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Uygulama için PLC seçimi Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 İleri programlama teknikleri Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 PLC sistemlerinde hız ve bunu etkileyen faktörler Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Kesmeler Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Genel tekrar Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Konuların Genel tekrarı Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersin gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersin gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 116
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,64
AKTS 5 AKTS