EEE483 Analog Communication Systems

5 AKTS - 3-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EEE483
Ad Analog Communication Systems
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SAMİ ARICA


Dersin Amacı

Analog modülasyon ve de-modülasyon yöntemlerini öğretmek. İletişim kanalından kaynaklanan bozulma ve gürültü binme problemlerini anlamak ve çözüm bulmak.

Dersin İçeriği

Hilbert dönüşümü. Ön-zarf. Kopmleks zarf. Band geçiren sistemler ve frekans bandında sınırla işaretler. Frekans kaydırma. Genlik modülasyonu. Frekans modülasyonu. Steryo FM. Faz kilitlemeli çevrim. Frekans bölüşümlü çoğullama. Süperheterodin alıcı. AM ve FM modülasyonlu sistemlerde gürültü. AM ve FM modülasyonlu sistemlerin performanslarının kıyaslanması.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Communication Systems. Simon Haykin. 1994. John Wiley & Sons. Communication Systems. A. Bruce Carlson and Paul B. Crilly and Janet C. Rutledge. 2002. McGraw-Hill.

Notlar

Ek kaynak önerisi yoktur.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Analog haberleşme sistemlerinin temel kavramlarını açıklar.
ÖÇ02 AM ve FM modülatör ve demodülatörü analiz eder ve tasarlar.
ÖÇ03 Çeşitli haberleşme sistemlerinin güçlü ve zayıf yanlarının karşılaştırılmasını yapabilme farklılıklarını belirleme yeteneği geliştirir.
ÖÇ04 Darbe genlik, genişlik ve konum modülasyonlarını bilir ve uygular. Örnekleme teorisini anlar ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel bilgiler ve genel bakış. Matlab ve Spice programa dillerine genel bir bakış. Ders kitabı okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 İşaret ve sistemlerin sunumu. Matlab uygulaması. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 İşaret ve sistemlerin sunumu (devam).Matlab uygulaması. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Rastsal süreçler.Matlab uygulaması. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Genlik modülasyonu.Matlab ve spice uygulaması. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Taşıyıcısı bastırılmış çift yan band modülasyonu.Matlab ve spice uygulaması. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Tek yan band modülasyonu.Matlab ve spice uygulaması. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ders kitabı okuma/Problem çözme. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Frekans bölütlemeli çoğullama.Frekans ve faz nodülasyonları.Matlab uygulaması. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Faz kilitlemeli çevrim. Matlab uygulaması. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 FM sistemlerinde linear olmayan sonuçlar.Matlab uygulaması. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 DSP-SC alıcılarında gürültü.Matlab uygulaması. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 SSP-SC alıcılarında gürültü.Matlab uygulaması. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 AM alıcılarında gürültü.Matlab uygulaması. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 FM alıcılarında gürültü. FM sistemlerinde Ön vurgu ve ön vurguyu geri alma.Matlab uygulaması. Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabı okuma/Problem çözme. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabı okuma/Problem çözme. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 7 4 28
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 116
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,64
AKTS 5 AKTS