TBS207 Sensörler ve Dönüştürücüler

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBS207
Ad Sensörler ve Dönüştürücüler
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL


Dersin Amacı

Her çeşit algılayıcıyı, ilgili devrelerde kullanabilme bilgi ve becerisinin kazanılması.

Dersin İçeriği

Sıcaklık Algılayıcıları, Nem Algılayıcıları, Hız Algılayıcıları, Titreşim Algılayıcıları, Konum Algılayıcıları, Yaklaşım Algılayıcıları, Basınç Algılayıcıları, Akış Algılayıcıları, Seviye Algılayıcıları, Darbe (Kuvvet) Algılayıcıları

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sensör ve transduserleri tanır, çalışma prensiplerini anlar
ÖÇ02 Pozisyon, seviye, yer değişimi, hız, ivme ölçümü için gerekli sensörleri seçebilme ve kullanabilme
ÖÇ03 Kuvvet, gerilme, basınç, akış, sıcaklık, nem ve kimyasal prosesler için kullanılan sensörleri seçebilme ve kullanabilme
ÖÇ04 Hareket dedektörleri, ışık, ışınım, elektromanyetik alan, güvenlik ve yangın dedektörlerini tanıma ve kullanabilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sensör ve transduserlerde veri kazanımı, algılamanın fiziksel prensipleri Eğitici anlatımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Arabirim elektronik devreleri Eğitici anlatımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Pozisyon, seviye ve yer değişimi ölçümü Eğitici anlatımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Hareket dedektörleri Eğitici anlatımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Hız ve ivme ölçümü Eğitici anlatımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kuvvet ve gerilme sensörleri Eğitici anlatımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Basınç ve akış sensörleri Eğitici anlatımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Meteoroloji Sensörleri Eğitici anlatımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Akustik sensörler Eğitici anlatımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Neme duyarlı ve kimyasal sensörler Eğitici anlatımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Işık ve ışınım dedektörleri Eğitici anlatımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Elektromanyetik alan dedektörleri Eğitici anlatımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Sıcaklık sensörleri , Güvenlik ve yangın dedektörleri Eğitici anlatımı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
15 Zaman Sensörleri Eğitici anlatımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS