TB001 Tuzcul Bitkiler Tarımı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TB001
Ad Tuzcul Bitkiler Tarımı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ADEM EMİN ANLARSAL


Dersin Amacı

Bu dersin amacı tuzdan etkilenmiş arazilerde tuza dayanıklı bitkilerin yetiştirilmesi ile ilgili bilgiler vermektir.

Dersin İçeriği

Tuzcul bitkilerin önemi , yembitkisi olarak besleme değeri ve üretim tekniği

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Bahçeçi, idris.1983. Aslım tuzlu ıslak topraklarda çayır mera yembitkileri Adaptasyonu

Notlar

Yücel,C., Avcı,Mustafa,Gültekin,R.,İnal,İlker.,Kılıçalp,Numan,2007. Tuzlu topraklarda Tuza dayanıklı yembitkilerinin adaptasyonu ve verim potansiyellerinin saptanması


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tuzcul bitkilerin yararlanma alanlarını bilir
ÖÇ02 Tuzcul yembitkilerinin besleme değerini bilir
ÖÇ03 Tuzcul bitkilerin üretim tekniklerini bilir
ÖÇ04 Tuzcul bitkilerin türlerini ve fizyolojisini bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tuzcul bitkilerin ekonomik ve çevresel önemi Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Tuzcul bitki türleri ve özellikleri Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Tuzcul bitkilerin fizyolojisi Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Tarımda Tuzcul bitkilerin kullanımı Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Tuzcul çalı türlerinin tanıtımı Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 The describe of halophytic shrub species Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Tuzcul bitkilerin biomas üretim potansiyelleri Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınava Hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tuzcul bitkilerin üretiminde drenaj suyunun kullanımı Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Tuzcul bitkilerin üretiminde deniz suyunun kullanımı Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Akdeniz ülkelerinde tuzcul bitkilerin kullanımları Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Kurak ve yarı kurak tuzlu arazilerde tuzcul bitkilerin kullanımı Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Tuzlu arazilerde yetiştirilecek tuzcul bitkilerin seçilmesinde dikkat edilecek kriterler Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Tuzcul bitkilerin yetiştirme teknikleri Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Tuzcul bitkilerin besleme değeri Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS