RSMZ208 Seçmeli Sanat Atölye II (Heykel)

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ208
Ad Seçmeli Sanat Atölye II (Heykel)
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. RAGIP ŞAHİN


Dersin Amacı

Temel heykel kavramları ile birlikte modlaj,alçak ve yüksek kabartmalar ve büst etüdlerini yapabilme becerisine sahip olur.

Dersin İçeriği

Modelaj, kil biçimleri ile inşaları, alçak ve yüksek kabartmaların, figüratif ve soyut düzenlemelerine yönelik bireysel ve grup çalışmaları, heykel sanat eserlerinden örnekler.

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yok

Kaynaklar

E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi, Sanatın Öyküsü. Norbert Lynton, remzi Kitabevi, Modern Sanatın. Öyküsü. E. H. Gombrich, Remzi Kitabevi, Sanat ve Yanılsama.Pierre Bourdieu,Alfa Yayıncılık, Sanatın Kuralları.

Notlar

kütüphane, atölye çalışmaları, çeşitli sanatçı örnekleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır.
ÖÇ02 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır.
ÖÇ03 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir.
ÖÇ04 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır.
ÖÇ05 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular.
ÖÇ06 Öğrencilerde problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. 2
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir.
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş, tanışma dilek ve temenniler. ders konuları ve kazanımları hakkında bilgilendirme. Görsel- sözel anlatım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
2 Yapılacak olan rölyef desenlerinin çizil Görsel- sözel anlatım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 kil kullanarak rölyef çalışmasının uygulaması Görsel- sözel anlatım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
4 kil kullanarak rölyef çalışmasının uygulaması 2. hafta Görsel- sözel anlatım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 kil kullanarak rölyef çalışmasının uygulaması 3. hafta Görsel- sözel anlatım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 kil kullanarak rölyef çalışmasının uygulaması 4. hafta Görsel- sözel anlatım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Başarılı çalışmaların kalıplandırılması Görsel- sözel anlatım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Madalyon çalışmasına başlangıç. Konu ile ilgili teorik bilgi paylaşımı ve örnek çalışmaların incelenmesi. Görsel- sözel anlatım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Yapılacak olan madalyon desenlerinin çizilmesi Görsel- sözel anlatım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
11 madalyonun çalışmasının kilden modelaj uyguluması Görsel- sözel anlatım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 madalyonun çalışmasının kilden modelaj uyguluması 2. hafta Görsel- sözel anlatım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 madalyonun çalışmasının kilden modelaj uygulaması 3.hafta Görsel- sözel anlatım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 madalyonun çalışmasının kilden modelaj uyguluması 4. hafta Görsel- sözel anlatım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Başarılı madalyon çalışmaların kalıplandırılması Görsel- sözel anlatım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Çalışmaların kalıptan çıkarılması Görsel- sözel anlatım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları final degerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS