RSMZ304 Anasanat Atölye 4 (Heykel)

4 AKTS - 1-4 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ304
Ad Anasanat Atölye 4 (Heykel)
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SUAT KARAASLAN


Dersin Amacı

Üç boyut algısıyla birlikte çizim, kil biçimleme, kalıp alma ve döküm yapma becerisini kazanarak, bu dersle edinilen kazanımlarını, ilk ve orta eğitimin çeşitli kademelerinde uygulamaları amaçlanır.

Dersin İçeriği

Uygulama ağırlıklı yürütülen bu derste, üç boyut algısı ve plastik biçimleme becerisi kazandırılmaktadır. Çizim çalışmaları, kilden yapılan doğa etütleri, antik kopya büstler ve canlı modelden etütler yapılmasının ardından kalıp alma ve döküm yapma işlemleri ve teknikleri çalışılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Hayır

Kaynaklar

Sculpture Today, Judith Collins, Phaidon Press Inc. 2007 Anatomy for the Artist, Sarah Simblet, Darling Kindersley Lim. 2001. Rodin, Bernard Champingneuelle, Thames and Hudson yay. 1988. Heykel ve Sanat Kuramları, Özi Huntürk, Hayalperest yay. 2016. Çağdaş Sanat ve Yeniden Üretim, Figen Girgin, Hayalperest Yay. 2018.

Notlar

Merkezi Kütüphane, Atölye içi görsel kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Üç boyut algısını ve fikrini kazanır.
ÖÇ02 Canlı modelden Anatomi çalışmaları yaparak, insan bedenini tanır ve plastik biçimleme becerisi kazanır.
ÖÇ03 Antik örneklerden insan bedeni, tors,büst kopyaları yapabilir.
ÖÇ04 Heykelde oran-orantı, ışık-gölge, form-hacim, yüzey, ritm, doku gibi kompozisyon elemanlarını açıklayabilir.
ÖÇ05 Negatif kalıplardan pozitif dökümleri yapabilir.
ÖÇ06 Heykelde hareket, ahenk-zıtlık, bütünlük, denge gibi kompozisyon ilkelerini açıklayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. 1
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. 1
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. 2
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 3
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 2
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 1
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse Giriş. dersin konu ve yöntemi hakkında bilgilendirme Dersin içeriğinin ve kaynakların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Rol Oynama
2 Çalışma konusunun ( Figüratif Kompozisyon) örnekler ve kavramlar üzerinden tartışılıp belirlenmesi Eskiz çizimler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri, Rol Oynama, Örnek Olay
3 Figüratif kompozisyon için çalışılan projeler üzerine eskiz ve desen çizimleri üzerinden genel değerlendirme yapılması Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
4 Figüratif kompozisyon çalışmasına başlangıç 1, Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
5 Figüratif kompozisyon çalışması 2 Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası
6 Figüratif kompozisyon çalışmasına devam edilmesi Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
7 Figüratif kompozisyon çalışması sonucu çıkan çalışmalar üzerine genel mdeğerlendirme yapma Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
8 Ara Sınav Ara sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 İnsan ve hayvan figürleri üzerinden defarmosyon çalışmaları yapmak, figüratif soyutlamalar yapmak, Eskiz çizimler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Çalışma konusunun ( Figüratif soyutlama) örnekler ve kavramlar üzerinden tartışılıp belirlenmesi Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Figüratif soyutlama çalışmasına başlangıç 1 Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
12 Figür soyutlama çalışmasına devam edilmesi 2 Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
13 soyutlama çalışması üzerine eleştiri ve tartışma Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
14 çalışmaların genel değerlendirilmesi Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası
15 Başarılı çalışmaların kalıbının alınması Kalıp hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 90
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,60
AKTS 4 AKTS