RSMZ316 Görsel Sanatlar Öğretimi 2

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ316
Ad Görsel Sanatlar Öğretimi 2
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR


Dersin Amacı

Ders, görsel sanatlar eğitiminde çağdaş öğretim yöntemlerini; farklı yaş gruplarına yönelik görsel sanatlar dersi etkinlikleri hazırlamayı; ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınıf yönetimi ve öğretmenlik uygulamasına ilişkin temel bilgiler kazandırmayı amaçlar.

Dersin İçeriği

Ders görsel sanatlar eğitiminde işbirlikli öğrenme, disipline dayalı sanat eğitimi ve çoklu zeka kuramı; okul öncesi, temel eğitim ve ikincil görsel sanatlar kursları için etkinlikler hazırlamak; ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınıf yönetimi ve öğretim uygulaması hakkında temel bilgileri içerir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Sanatta Eğitim Görmek Öğretmek Yaratmak. Olcay Tekin Kırışoğlu Sanat Kültür Yaratıcılık Görsel Sanatlar ve Kültür Eğitimi Öğretimi. Olcay Tekin Kırışoğlu Görsel Sanatlar Öğretimi. Meltem Demirci Katırancı

Notlar

Dersin diğer kaynakları bulunmamaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Görsel sanatlar eğitiminde sınıf yönetiminin önemini açıklar.
ÖÇ02 Görsel sanatlar eğitiminde işbirlikli öğrenmeyi ifade eder.
ÖÇ03 Disipline Dayalı Sanat Eğitiminin önemine işaret eder.
ÖÇ04 Çoklu Zeka Kuramı ile görsel sanatlar eğitimini ilişkilendirir.
ÖÇ05 Geniş kapsamlı ünite planı ve günlük plan hazırlar.
ÖÇ06 Görsel sanatlar dersinde ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar.
ÖÇ07 Görsel sanatlar dersinde, öğrencilerin çalışmalarının sergilenmesinin öneminin farkına varır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. 3
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir.
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği, amaçları, ders programı, uygulanacak yöntemler, kullanılacak kaynakların tanıtımı ve proje konularının seçimi. Ders ile ilgili kaynaklar, proje konuları hazırlanır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Görsel sanatlar eğitiminde sınıf yönetimi. Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sanat Eğitiminde İşbirlikli Öğrenme. Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Görsel Kültür. Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Disipline Dayalı Sanat Eğitimi - Sanat tarihi ve öğretimi. Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sanat eleştirisi ve öğretimi. Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim
7 Estetik ve öğretimi. Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınav soruları hazırlanır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sanatsal uygulama ve öğretimi. Sanat eleştirisi, sanat tarihi, estetik ve uygulamalı çalışmalar nasıl birleştirilir Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Geniş kapsamlı bir yıllık plan, ünite planı ve ders planı nedir, nasıl hazırlanır Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
11 Çoklu Zeka Kuramı ve görsel sanatlar etkinlikleri. Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Görsel sanatlar eğitiminde müze eğitimi ve uygulamaları. Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Görsel sanatlar eğitiminde yaratıcı drama. Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Görsel sanatlar eğitiminde ölçme ve değerlendirme. Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Görsel sanatlar eğitiminde sanatsal çalışmaların sergilenmesi. Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav soruları hazırlanır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav soruları hazırlanır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS