RSMZ407 Seçmeli Sanat Atölye 5 (Grafik)

2 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ407
Ad Seçmeli Sanat Atölye 5 (Grafik)
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SEVGİ ARI


Dersin Amacı

Tasarım problemleri üzerinde yaratıcı çözümler geliştirmek, grafik tasarım alanına dair temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak, farklı teknikleri tanımak, araştırma ve deneme yapma süreçlerini bir alışkanlığa dönüştürmek.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler grafik tasarım disiplinine uygun anlatım dili ve yöntemlerini oluşturabilmeyi, farklı konu ve kavramlar üzerinden problem çözme ve uygulamalar yapma becerisini geliştirir.

Dersin Ön Koşulu

Tasarım problemleri üzerinde yaratıcı çözümler geliştirme motivasyonuna sahip olmak

Kaynaklar

Grafik Tasarım Temelleri Seti 10 Kitap Gavin Ambrose Paul Harris Grafik Tasarımda Görsel Algı Dr. Abdulgani Arıkan Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü Gavin Ambrose İletişim Sözlüğü Erol Mutlu

Notlar

Görme Biçimleri John Berger  Bir Fotoğrafı Anlamak John Berger   Resmin Tarihi Mağaradan Bilgisayar Ekranına David Hockney Martin Gayford Yazı Nedir Roland Barthes Korku Kültürü Risk Almamanın Riskleri Frank Furedi İşaretten Konuşmaya Dilin Kökeni ve Gelişimi Michael C Corballis  Gerçekten Bilmeniz Gereken 50 Sanat Fikri Susie Hodge Tarih Boyunca Kent Kökenleri Geçirdiği Dönüşümler ve Geleceği Lewis Mumford  Sanat Tasarım ve Görsel Kültür Malcolm Barnard   İmparatorluk ve İletişim Araçları Harold A İnnys  Yazı İnsanlığın Belleği Georges Jean  Grafik Tasarım Alain Well


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grafik Tasarım temel kavramlarını ve ürün dağarcığını tanır.
ÖÇ02 Temel tasarım bilgilerini farklı grafik ürünlere adapte etmeyi öğrenir.
ÖÇ03 Verili proje çerçevesinde birden fazla çalışma arasında ilişki kurar.
ÖÇ04 Grafik tasarım ile sanat disiplinleri arasındaki geçişleri fark eder.
ÖÇ05 Çağdaş grafik tasarımcıları ve grafik tasarım yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ06 Verili zaman çerçevesinde proje yürütme becerisi kazanır.
ÖÇ07 Tasarımlarını sunmayı ve fikirlerini sözlü olarak ifade etmeyi öğrenir.
ÖÇ08 Grafik tasarımın düşüncesini kullanarak problem çözme tecrübesi kazanır.
ÖÇ09 Bilgisayar tekniğini geliştirerek bunları tasarımlarında uygular.
ÖÇ10 Sürece yönelik proje sunumuyla öz-değerlendirme yapma becerisi kazanır.
ÖÇ11 İllüstrasyon hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. 5
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 5
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 4
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma, grafik tasarım ve dersin işleniş biçimi hakkında bilgilendirme, proje konusunun verilmesi. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 İllüstrasyon özelinde tarihsel konu anlatımı Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
3 Proje konusunun paralelindeki konu anlatımı, örneklerin incelenmesi ve öğrenci eskizlerinin değerlendirilmesi. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
4 Örneklerin incelenmesi ve öğrenci eskizlerinin değerlendirilmesi. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Öğrenci eskizlerinin değerlendirilmesi. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Öğrenci eskizlerinin değerlendirilmesi II Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Öğrenci sunumlarının vize teslimi noktasında netleştirilmesi. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Proje / tasarım, Performans değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Öğrencilerin vize sunumlarının toplu olarak değerlendirilmesi. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Proje konusuna dair öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi, tarihsel anlatım. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Proje konusuna dair öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi, örneklerle anlatım. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi, örneklerle anlatım II Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi, örneklerle anlatım III Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Öğrenci eskizlerinin sonuca yönelik değerlendirilmesi. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Öğrenci sunumlarının sonuç noktasında netleştirilmesi. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
16 Öz değerlendirme Proje / tasarım, Ödev, Performans değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje / tasarım, Ödev, Performans değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 9 9
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS