TUR728 Türkçe Eğitiminde Drama II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TUR728
Ad Türkçe Eğitiminde Drama II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÖMER TUĞRUL KARA


Dersin Amacı

Dramanın aşamalarını, bileşenleri bilmek ve Türkçe eğitiminde dramanın bir yöntem olarak kullanılmasını kavramak

Dersin İçeriği

Dramanın aşamaları (ısınma, canlandırma, değerlendirme-tartışma), Türkçe dersinde dramatik kurgu oluşturan bileşenler (çatışma, engel, hareket, dramatik an), dramanın Türkçe dersinde bir yöntem olarak kullanılması, temel dil becerilerinin kazandırılmasında ve dil bilgisi öğretiminde dramanın işlevi, Türkçe eğitiminde drama yönteminin kullanılmasıyla ilgili etkinlik örnekleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kara, Ö. T. (2021). Tiyatro ve Drama Uygulamaları. Adana.

Notlar

Aktaş, E. ve Oğuz Namdar, A. (2022). Türkçe Eğitiminde Drama ve Tiyatro Uygulamaları. Ankara: Nobel Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dramanın aşamalarını tanıma
ÖÇ02 Dramanın bileşenlerini tanıma
ÖÇ03 Dramanın Türkçe eğitiminde kullanılmasını öğrenme
ÖÇ04 Türkçe eğitiminde drama alanında yapılmış çalışmalardan haberdar olma
ÖÇ05 Türkçe derslerinde drama etkinliklerini kolaylıkla planlayabilme ve yürütebilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçe Eğitimi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın ilişkili olduğu dil bilim, kullanımbilim ve felsefe gibi disiplinlerin arasındaki etkileşimi kavrayabilir. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgiler ile bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe Eğitimi ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe Eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe Eğitimi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe Eğitimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türkçe Eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe Eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışı gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarabilir. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkilendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değişmek üzere harekete geçebilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az B2 düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe Eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe Eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe Eğitimi ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe Eğitimi alanında özümsediği bilgiyi problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dramanın aşamalarından "Isınma" İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Rol Oynama
2 Dramanın aşamalarından "Canlardırma" İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması
3 Dramanın aşamalarından "Değerlendirme" İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
4 Dramatik kurgu oluşturan bileşenler (çatışma, engel, hareket, dramatik an) İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Dramanın Türkçe dersinde bir yöntem olarak kullanılması İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Dramanın dinleme eğitiminde kullanılması İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
7 Dramanın konuşma eğitiminde kullanılması İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Dramanın okuma eğitiminde kullanılması İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Dramanın yazma eğitiminde kullanılması İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Dramanın dil bilgisi öğretiminde kullanılması İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Dramanın yaratıcılık ve hayal gücünün geliştirilmesinde kullanılması İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Drama etkinliklerinin incelenmesi İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Türkçe eğitimi üzerine yapılan drama çalışmalarının incelenmesi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel değerlendirme İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 26 26
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS