TAM245 Araştırma Metodları

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TAM245
Ad Araştırma Metodları
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. LEYLA GÜLLÜOĞLU


Dersin Amacı

Proje hazırlama, yazma ve sunum tekniğini kavramak ve proje hazırlanmasında dikkat edilecek hususları öğretmektir.

Dersin İçeriği

Proje çalışması, Proje hazırlama, Sunum tekniği, Proje yazım tekniği

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Araştırma Yöntem ve Teknikleri Yazar: Şaban Öz

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Projenin yol haritasında izlenecek yolu kavrar
ÖÇ02 Konu hakkında kaynak taramasını kavrar
ÖÇ03 Proje yazım kurallarını öğrenir
ÖÇ04 Sunum hazırlanmasını öğrenir
ÖÇ05 Sunum tekniğini kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım makinaları eğitimine alt yapı oluşturacak şekilde temel bilim, mühendislik, genel tarım ve tarım makinaları ile diğer sosyal-kültürel konularda temel kavramları tanır, güncel bilgiler edinir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal üretimde doğal ve fosil kökenli enerji kaynaklarının kullanılma ve korunum olanaklarını bilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım makinalarının imalat yöntemlerini bilir ve malzemeleri tanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincine varır ve girişimcilik ve yenilikçilik konularının önemini kavrar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım makinalarının temel uygulamalarında makinaların ayar, bakım ve tarlada kullanımını ve sorunlarını bilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım işletmelerinde mekanizasyona uygun sürdürülebilir üretim modellerini uygular, optimum mekanizasyon zincirinin oluşturur, işletmeciliğini yapar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç boyutlu tasarım yazılımlardan en az birisini bilir ve uygular.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım makinaları imalatına dönük yasa ve yönetmelikleri bilir ve uygular.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkisel ve hayvansal üretimde tarımsal mekanizasyon kapsamında çözülebilecek sorunları tespit eder, mevcut tarım makinaları içinden seçim yapar. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal, uluslar arası proje kaynaklarını, başvuru, kabul ve izleme süreçlerini bilir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım ve tarım makinaları ile ilgili ulusal-uluslar arası yasal düzenlemeleri bilir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım makinaları tasarım ve imalatında üç boyutlu katı modelleme kavramını uygular.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım makinalarına uygun malzeme seçer.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki anlamda kendini geliştirebilmek için başvurulması gereken yöntemleri bilir, uygular.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal mekanizasyon konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım makinalarının üretimi, pazarlanması ve servis ağı oluşturulması işlerini planlar ve yönetir.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım Makinaları Alanında yeterli altyapıya sahip olur.
PÖÇ18 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarım makinaları tasarımına dönük yeni uygulama ve yazılımları öğrenir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarım makinaları sektörünün imalat sanayi, kamu kurumları ve meslek odaları temsilcileriyle staj, uygulama, güncel sorunları izleme kapsamında iletişim kurar, farklı çalışma ortamlarında sorumluluk üstlenir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarım makinaları alanında çalışan firmalara AR-GE ve teknoloji geliştirme konusunda destek olur. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Projenin önemi Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Proje hazırlama kuralları Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Proje hazırlama aşamaları Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Literatür taraması Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Literatür taramasının yapılmasında dikkat edilecek hususlar Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Literatür araştırılması Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Literatürün değerlendirilmesi Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sunum teknikleri Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Sunumun önemi ve etkileri Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Sunum hazırlama tekniği ve program kullanımı Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Program kullanımı Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Sunumda karşılaşacak sorunlar Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Sunumda karşılaşacak sorunlar ve çözümleri yolları Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Sunum yapılması Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 76
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,04
AKTS 3 AKTS