CBS215 Fotogrametri

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CBS215
Ad Fotogrametri
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL


Dersin Amacı

Fotogrometri kavram, yöntem ve uygulamaları öğrencilere tanıtmak.

Dersin İçeriği

1. Fotogrametrinin tanımı ve genel özellikleri. 2. Hava fotoğrafları ve özellikleri. 3. Hava fotoğraflarının çekim yöntemleri. 4. Uydu görüntüleri ve özellikleri. 5. Hava fotoğrafı ve uydu görüntülerinin avantaj ve dezavantajları. 6. Mozaik harita oluşturulması. 7. Hava fotoğraflarında 3 boyutlu görüş. 8. Hava fotoğrafları üzerindeki objeleri tanımlamak. 9. Hava fotoğraflarını yorumlamak

Dersin Ön Koşulu

Herhangi bir ön koşula gerek yoktur.

Kaynaklar

Fotogrametri konusunda yayınlanmış, makale, doküman ve internet yayınları

Notlar

Fotogrametri konularını içeren süreli ve basılı kitaplar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yersel fotogrametri kavramı, kullanım alanları ve metodolojisini anlar.
ÖÇ02 Görüntüleme alet ve sistemlerini öğrenir.
ÖÇ03 Arazide görüntü alımını öğrenir.
ÖÇ04 3B katı model oluşturma ve görüntü kaplama tekniklerini anlar.
ÖÇ05 Fotogrametrik kavramları öğrenir.
ÖÇ06 Kartoğrafik materyallerden harita üretir.
ÖÇ07 Uydu görüntülerininve hava fotoğraflarının avantajlarını ve dezavantajlarını görürler.
ÖÇ08 Hava fotoğraflarında çalışma çizgilerini çizer.
ÖÇ09 Hava fotoğraflarında üç boyutlu görüş sağlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Fotogrametri nedir, Türkiye'de yapılan ilk çalışmalar. Ön hazırlığa ihtiyaç yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Fotogrametrinin geçmişi. İlk haftanın tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Hava fotoğrafları ve özellikleri. Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Hava fotoğrafları üzerinde objeleri tanıma. Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
5 Hava fotoğrafları üzerinde objeleri sınıflama. Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
6 Uydu görüntüleri ve özellikleri Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Uydu görüntüleri ve hava fotoğraflarının avantaj ve dezavantajları Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınav İlk yedi haftanın konularına çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hava fotoğraflarında çakışma çizgilerinin belirlenmesi Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
10 Mozaik harita oluşturma Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
11 3 boyutlu görüş Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
12 Hava fotoğraflarında bulunan objelerin karşılaştırılması. Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13 Hava fotoğraflarının yorumlanması Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
14 Uydu görüntülerinin yorumlanması Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Özel amaçlı yorum haritalarının oluşturulması Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları On beş haftanın konularına çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları On beş haftanın konularına çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 111
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,44
AKTS 4 AKTS