TLS433 Denim Teknolojisi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TLS433
Ad Denim Teknolojisi
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SERİN MEZARCIÖZ


Dersin Amacı

Denim kumaşların ve giysilerin üretimi, terbiyesi, özel yıkamaları ve kalite kriterleri için gerekli bilgilerin verilmesi

Dersin İçeriği

Denimin tarihçesi, Denim kumaşların ve denim kumaş üretiminde kullanılan ipliklerin özellikleri, Denim kumaş üretim teknikleri, Denim giysilerin yıkanması ve terbiyesi, Denim yıkamada karşılaşılan kusurlar ve kalite kriterleri

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yoktur.

Kaynaklar

1-Hans-Karl Rouette, Encyclopedia of Textile Finishing, 2002, Springer 2- Denim konusunda yapılmış yüksek lisans ve doktora tezleri 3- Denim yıkama ile ilgili yazılmış çeşitli bilimsel makaleler

Notlar

1-Hans-Karl Rouette, Encyclopedia of Textile Finishing, 2002, Springer 2- Denim konusunda yapılmış yüksek lisans ve doktora tezleri 3- Denim yıkama ile ilgili yazılmış çeşitli bilimsel makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Denim kumaş üretimini kavrayabilme
ÖÇ02 Denim kumaş ve denim giyside kalite kriterlerini kavrayabilme
ÖÇ03 Denim giysilerin yıkanma ve terbiye metotlarını seçebilme yeteneği
ÖÇ04 Yıkanmış denim giysilerin kalite kriterlerini kavrayabilme
ÖÇ05 Denim kumaşlara uygulanan özel yıkamaları öğrenebilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 1
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme 4
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek çözme ve uygulama becerisi. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Denimin tarihçesi ders notları ve referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Denim kumaşların ve denim kumaş üretiminde kullanılan ipliklerin özellikleri Ders notları ve referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 rgfdhgdfd dfhgfhdszTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 tyetyuty lopıopğıopTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 uıkuıljkb ftyıkılghjdtyfjhdTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 dfasdc<xzc sdasdwasdTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 ADasdasdsadf RAESFERGTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar JYUHJJdthjdghmdTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 SFDASFDSA DFVZFXGSDFTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 ERHFBFCVB RTGBDFGBFSGTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 RFGBFGF TRGDGFTTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 RTGDSFG RSTHGFSDTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 RSGSDFG EGDFHTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 RGDFSDGF ERGSFDGTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 ERGSFDG ARGSDGTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları EHDFBSHTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları GHFGDTermodinamiğin diğer mühendislik disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS