İÇM730 Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod İÇM730
Ad Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ


Dersin Amacı

Çağdaş iç mekan düzenlemelerinde farklı yaklaşımların getirdiği problemleri belirlemek, işlev ve kullanıcı gereksinimleri doğrultusunda yeterli konfor şartlarını sağlayacak oluşum problemlerini işlevsel ve estetik boyutlar doğrultusunda saptamaktır

Dersin İçeriği

Çağdaş iç mekan düzenlemelerinde farklı yaklaşımların getirdiği problemleri belirlemek.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler (2020). Niyazi Karasar.

Notlar

İlgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gelişim evreleri ile özgün tasarım kavramının ortaya koyar. .
ÖÇ02 Yaratım ve üretim sürecinin karmaşık yapısına tanımlanabilir yöntem araçları geliştirir.
ÖÇ03 Biçimlendirme etkinliğine ölçütler koyarak değerlendirir.
ÖÇ04 Tasarım belleğini modelleyen deneyimlemelerin kazanır.
ÖÇ05 Yaşanılabilir mekan biçimlendiren tasarım düşüncesi edinir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, iç mimari tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri kullanabilme, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme, iç mimari tasarım alanından edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme . 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme, iç mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve liderlik yapabilme.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme .
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme; strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme .
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ile ilişkili olan güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, İç mimari tasarımın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme ve bir yabancı dili ileri düzeyde kullanarak iletişim kurma. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilme, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünebilme becerisine sahip olma
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım sürecinde estetik ve teknik gerekleri karşılayabilme becerisine sahip olma 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ölçek ve gereksinimleri doğrultusunda insan-mekan ilişkisini anlama
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi seçebilme, analiz edebilme ve deneysel tasarımlarla bilgiyi üretebilme
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tek başına bağımsız olarak ve grup içinde uyumlu olarak tasarım yapabilme yetkinliği
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım süreçlerinde ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygun sunumlar yapmak için el çizimi, maket teknikleri, bilgisayar teknolojileri ve diğer sunum tekniklerinin de kullanıldığı programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslar arası iç mekan ve mobilya tarihi temel bilgilerini açıklayabilme ve yorumlayabilme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mekan tasarımında, yapı bilgisi, yapı içi konstrüksiyon, yapım teknikleri ve malzeme ile ilgili yeterli bilgiye sahip olma 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında yeterli bilgiye sahip olma ve açıklayabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sanat ve tasarımda sosyal biliş, zihin düzenlemesi ve kavrama şekilleri, yapılı çevre oluşumunda sosyolojik yaklaşım, kültürel kimlik ve belleğin aktarılması. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bilimde kuram ve düşünme, karmaşık yapılarda basitlik ilkesi, biçimin matematik dili, örüntü tasarımı. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Doğal süreçlerde örgütlenme, yaratıcılığın modellenerek düşünme sistematiği geliştirilmesi Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Tasarım ürününde biçimi etkileyen doğrusal ve doğrusal olmayan yapı özellikleri. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Malzeme algısı. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Yapısal deneyimleme . Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Tasarım ürün örnekleri üzerinde kurgulama kritik eşiklerin tanımlanması ve tasarım fikirlerini tetikleyici etkenlerin tartışılması Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sunum hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Mekan ölçeğinde tasarım stratejileri. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Mekan ölçeğinde yaşanılabilirlik ölçütleri. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Mekan ölçeğinde tasarım stratejileri ve yaşanılabilirlik ölçütleri ile ilgili örnekler. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Tasarım modellemeler. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Tasarım modellemeleri ile örneklem oluşturma. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Raporlarla Sunulan örneklem kümesinde düşünme yöntemi geliştiren kurgulama araçların tartışılması. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Raporlarla Sunulan örneklem kümesinde düşünme yöntemi geliştiren kurgulama araçların değerlendirmesi. Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS