ATO212 Meslek Etiği

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ATO212
Ad Meslek Etiği
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. CANANİ YALÇİN


Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencinin içinde bulunduğu örgütsel yapılarda üzerine düşen görevi en iyi biçimde yerine getirmesi için turizm meslek ilkelerine, toplumsal sorumluluklarına ve değerlere ait bilinç kazanması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Etik, turizm etiği, turizm etik kodları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1-Menşure Kolçak, Tüm Alanlar İçin Meslek Etiği, 2- AÖF Meslek Etiği 3- MEGEP Meslek Etiği..

Notlar

Dijital kaynaklar, Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Etik ve ahlak ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Mesleki etik ilkelerini açıklar.
ÖÇ03 Sosyal sorumluluk kavramlarını açıklar.
ÖÇ04 Etik dışı davranışların sonuçlarını tartışır.
ÖÇ05 Etik ile ahlak kavramları arasındaki farkı tartışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili yasal mevzuat, mesleki standartlar ve uygulamalar, iç ve dış çevre faktörleri ve hizmet verme süreçleri hakkında temel düzeyde bilgileri açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili konaklama, seyahat acenteleri, yiyecek içecek vb işletmelerde yasal mevzuat, mesleki standartlar ve uygulamalar, iç ve dış çevre faktörleri hizmet verme süreçleri hakkında temel düzeyde sahip oldukları bilgileri uygularlar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında üstlendiği sorumlulukları müşteri tatminini temelinde yerine getirirler. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında hizmet sürecindeki fiziksel ortamı, araç gereç ve teknolojileri kullanırlar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında üstlendiği görev ve sorumlulukları çalışma ortamının gerektirdiği dinamiklere göre hem bireysel olarak hem de takım üyesi olarak yaparlar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili teknik ve mesleki yenilikleri karşılaşacağı olağan ve olağanüstü sorunlara çözümünde kullanırlar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili bilgi ve becerilerini olarak örgüt üyelerinin mesleki bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi ve objektif performans değerlendirilmesinde kullanırlar. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler Mesleği ile ilgili yenilikleri hayat boyu öğrenmenin bilinci ile takip edip durum analizi yaparak sahip oldukları bilgi ve becerileri ve geliştirirler. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler mesleki özgüven, bilgi ve becerisi ile sahip olduğu kaynakları yönetirler. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler Turizm alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarırlar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanırlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilirler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler yasal mevzuat (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel etik değerler, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ve doğal çevrenin korunması ile ilgili kurallara göre mesleğini icra ederler. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler kültürel ve etik değerler, sosyal adalet ve sorumluluk bilinci ile, ülkenin ve yakın çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerinin, toplumun alanla ilgili ilgi, istek ve ihtiyaçlarının bilir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliğinin temel faaliyeti olan hizmet üretim sürecinin gerektirdiği kişisel niteliklere ve dinamizme sahiptirler. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Turizm ve Etik Dijital kaynak tarama ve ders materyallerinden konu hakkında ön bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Türkler'de İş Ahlakı ve Ahilik Dijital kaynak tarama ve ders materyallerinden konu hakkında ön bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Etik Kavramı Dijital kaynak tarama ve ders materyallerinden konu hakkında ön bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Temel Etik İlkeleri Dijital kaynak tarama ve ders materyallerinden konu hakkında ön bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Etik Türleri Dijital kaynak tarama ve ders materyallerinden konu hakkında ön bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Etik Faktörleri Dijital kaynak tarama ve ders materyallerinden konu hakkında ön bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Etik Standartları Dijital kaynak tarama ve ders materyallerinden konu hakkında ön bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Dijital kaynak tarama ve ders materyallerinden sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İşletmelerde Yaşanan Etik Sorunlar Dijital kaynak tarama ve ders materyallerinden konu hakkında ön bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Etik ve Müşteri Şikayetleri Dijital kaynak tarama ve ders materyallerinden konu hakkında ön bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Turizmde global etik ilkeler Dijital kaynak tarama ve ders materyallerinden konu hakkında ön bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Turizmde meslek etiği ve etik dışı davranışlar Dijital kaynak tarama ve ders materyallerinden konu hakkında ön bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Turizmde kalite yönetimi ve kalite maliyetleri Dijital kaynak tarama ve ders materyallerinden konu hakkında ön bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Turizm ve çevre koruma ve etik Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Turizmde etik ve iş sağlığı ve güvenliği Dijital kaynak tarama ve ders materyallerinden konu hakkında ön bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS