EPÖ2708 İletişim

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EPÖ2708
Ad İletişim
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi OĞUZHAN KIRDÖK


Dersin Amacı

Bu dersin amacı iletişimin temel kavramları, iletişim modelleri, etkili iletişim, etkili kişilerarası iletişimi kolaylaştıran ve zorlaştıran faktörler, etkili dinleme becerileri, empati gibi temel iletişim becerileri, çatışma çözme süreci hakkında bilgi kazandırmak ve etkili iletişim becerilerini geliştirmektedir.

Dersin İçeriği

İletişimin temel kavramları ve iletişim modelleri, kişilerarası iletişimin başlaması ve gelişmesi, kişilerarası iletişimde kuramsal yaklaşım ve modeller, etkili iletişim becerileri, etkili dinleme, empati, kendini açma, sözsüz iletişim, saldırgan, pasif ve atılgan davranışlar, çatışma çözme süreci ve duygusal zeka.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kaya A 2018 Kişilerarası İlişkiler ve iletişim Ankara Pegem

Notlar

Cüceloğlu, D (2000). Yeniden insan insana, İstanbul: Remzi Kitabevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İnsan ilişkilerinin yapısını ve önemini kavrar.
ÖÇ02 İletişim ile ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ03 İletişimin öğelerini ve modellerini fark eder
ÖÇ04 İletişimde kendi rolünü değerlendirir.
ÖÇ05 Etkili iletişim becerilerini geliştirir.
ÖÇ06 Etkili dinleme becerilerini kazanır ve uygular.
ÖÇ07 Problem çözme becerilerini kullanır.
ÖÇ08 Çatışma yönetimi becerilerini kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak eğitim programı ve öğretim bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlk, orta ve lise öğretim programlarını bütünlük içerisinde değerlendirir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Program geliştirme alanında yapılmış bilimsel bir yayını (makale, tez, bildiri ) değerlendirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleğinde kullanır. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretimi geliştirme anacıyla plan hazırlayarak uygular
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretimle ilgili bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde öğrencilere rehberlik eder.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar yapar
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim programı ve öğretim alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Program geliştirmeyle ilgili yurtdışı kaynakları takip eder
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş: Dersin içeriği, önemi, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 İletişimin temel kavramları ve iletişim modelleri Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
3 Kişilerarası ilişkilerin başlangıcı ve gelişimi Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
4 Kişilerarası ilişkilerde kuramsal yaklaşım ve modeller 1 Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
5 Kişilerarası ilişkilerde kuramsal yaklaşım ve modeller 2 Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
6 İletişim becerilerine genel bir bakış Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
7 Etkili dinleme becerileri Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
8 Ara Sınav Ara sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Empati ve empati kurma becerileri Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
10 Kendini açma Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
11 Sözsüz iletişim Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
12 İletişimde saldırgan, pasif ve atılgan davranışlar Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
13 Kişilerarası ilişkilerde çatışma ve çatışma çözme Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
14 İletişimde duygusal zeka 1 Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
15 İletişimde duygusal zeka 2 Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
16 Dönemi değerlendirme Dönem içinde yapılan çalışmaları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS