HK221 Kent Bilgi Sistemi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HK221
Ad Kent Bilgi Sistemi
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. OZAN ARTUN


Dersin Amacı

Kent bilgi sistemleri ve yerel yönetimler

Dersin İçeriği

Kentsel uygulamalarda haritacılık mesleğinin uygulamaları, Kent bilgi sistemleri ve yerel yönetimler

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur

Kaynaklar

Öğretim Elemanının Ders Notları

Notlar

Diğer ders kaynağı yoktur


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kent tanımını açıklar
ÖÇ02 Kent bilgisinin organizasyonunu açıklar
ÖÇ03 KBS tanımını açıklar
ÖÇ04 Uzun -orta-kısa vadeli KBS projelerini açıklar
ÖÇ05 Arazi Bilgi sistemleri tanımını açıklar
ÖÇ06 KBS uygulamaları yapar
ÖÇ07 KBS'de sorunları açıklar
ÖÇ08 Örnek KBS projesini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeryüzünün topografik konumuyla ilgili temel kavramları bilme
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Harita nedir,bilme ve harita çeşitlerini anlama, 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Koordinat sistemlerini anlama
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Haritacılıkta kullanılan ölçü ve çizim araç-gereçlerini tanıma
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Haritacılıkta kullanılan temel kavramları bilme, 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Harita üretimi işlem basamaklarını açıklar, 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Topografik ölçü aletlerinin ve haritacılıkla ilgili bilgisayar programlarının nasıl kullanılacağını açıklama, 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elde edilecek haritaların çeşitlerine göre gerekli yöntem ve teknikleri kullanma 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma, 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Verilen çalışma alanında (arazide), her türlü arazi ölçümlerini yapıp, hesaplayıp, harita elde edebilme,.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verilen teorik ve Uygulamalı eğitim sonucunda gerekli öğrenme becerisi kazanmak, öğrendiği bilgileri değerlendirebilmek ve gelişmeye açık olma,
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Birlikte çalıştığı mühendislerle,ekip arkadaşlarıyla ve ölçü yaptığı alanda arazi sahipleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurma ,
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili en az A2 düzeyinde kullanabilme,alanındaki gelişmeleri izleyebilme,meslektaşlarıyla iletişim kurabilme,
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Haritacılıkla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İmar, Kadastro, Arazi toplulaştırma ile ilgili mevzuata uygun hareket etme, 2
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi performansını geliştirmek için; haritacılıkta geliştirilen yeni teknolojileri takip etmek,meslektaşlarıyla sürekli olarak iletişim içerisinde olup, değişen ihtiyaçlar için düzenlenecek harita, plan ve krokilerin nasıl düzenleneceğini izleme 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Verilen uygulamaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Kent nedir Verilen uygulamaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Kent bilgisinin organizasyonu Verilen uygulamaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 KBS tanımı Verilen uygulamaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Uzun -orta-kısa vadeli KBS projeleri Verilen uygulamaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Arazi Bilgi sistemleri Verilen uygulamaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 KBS uygulamaları Verilen uygulamaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 KBS uygulamaları-2 Verilen uygulamaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 KBS uygulamaları-3 Verilen uygulamaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 KBS'de sorunlar Verilen uygulamaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 KBS'de sorunlar-2 Verilen uygulamaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Örnek KBS projesi Verilen uygulamaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Örnek KBS projesi-2 Verilen uygulamaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Genel ders tekrarı Verilen uygulamaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS