SBUS412 Avrupa Bütünleşmesi Konuları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SBUS412
Ad Avrupa Bütünleşmesi Konuları
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Gökçe YİĞİT CEYDİLEK


Dersin Amacı

Bu ders öğrencilerin AB'de yönetim, AB politikaları ve kurumları konularında teorik, kavramsal ve pratik bilgilerini güçlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu ders, lisans öğrencilerine Avrupa bütünleşme süreçleri ve bütünleşme teorileri konusunda bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Bununla birlikte, Avrupa bütünleşme sürecinin geçirdiği krizler ve bu krizlere ilişkin bütünleşme teorilerinin sunduğu çözüm önerilerini anlamayı hedeflemektedir.

Dersin İçeriği

Bu ders Avrupa bütünleşme süreci alanında çeşitli teorik, kavramsal ve güncel konulara yoğunlaşmaktadır. Bu ders, Avrupa bütünleşmesi süreçlerini teorik bir çerçevede ele almayı amaçlamaktadır. Ders, Avrupa bütünleşmesini ele alan geleneksel teorilerle başlamakta ve güncel eleştirel bütünleşme teorilerinin Avrupa bütünleşmesindeki gelişmeleri nasıl ele aldığını inceleyerek devam etmektedir. Bu bağlamda, öğrenciler Avrupa bütünleşmesinin son dönem krizlerini analiz etmek için bütünleşme teorilerinin temel metinlerini okuyacaklardır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Akçay, B., & Göçmen, İ. (Eds.). (2012). Avrupa Birliği: Tarihçe, Teoriler, Kurumlar ve Politikalar. Seçkin Yayınevi. Özdemir, H. (2012). Avrupa Mantığı: Avrupa Bütünleşmesinin Teori ve Dinamikleri. Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.

Notlar

Dersin diğer kaynakları yoktur.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Avrupa bütünleşme süreçlerini tanımlamak
ÖÇ02 AB kurumları, AB üye ve aday ülkeler ve üçüncü ülkeler arasındaki ilişkileri eleştirel yaklaşımla anlama ve analiz etmek
ÖÇ03 AB düzeyinde yapılan çeşitli politikaları, hukuki ve kurumsal mekanizmaları değerlendirmek
ÖÇ04 AB'nin küresel siyasi ilişkilerde rolünü eleştirel yaklaşımla anlamak
ÖÇ05 Geleneksel Avrupa bütünleşme teorilerinin temel varsayımlarını açıklamak
ÖÇ06 Avrupa bütünleşmesine ilişkin güncel tartışmaları analiz etmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Avrupa bütünleşmesi tarihsel süreç Haftalik detayli okuma listesi birinci haftada ogrencilere verilecektir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Avrupa bütünleşmesi teorileri I Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
3 Avrupa bütünleşmesi teorileri II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Avrupa Birliği kurumları ve AB politika yapımı süreci I Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Avrupa Birliği kurumları ve AB'de politika yapımı süreci II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Avrupa Birliği genişleme politikası I Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Avrupa Birliği genişleme politikası II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sinav Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Avrupa Birliği insan hakları politikası Sinav Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
10 Avrupa Birliği komşuluk politikası Sinav, Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Avrupa Birliği dış ve güvenlik politikası Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
12 Avrupa Birliği ve sivil toplum Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Avrupa Birliği göç politikası Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Avrupa Birliği ve küresel politikalar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Avrupa Bütünleşmesinde Güncel Gelişmeler: Krizler Döneminde Avrupa Bütünleşmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Tekrar Dersi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 144
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,76
AKTS 6 AKTS