BMM403 Tasarım

4 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BMM403
Ad Tasarım
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Tasarım
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUTLU AVCI


Dersin Amacı

Öğrencinin, spesifik bir konuda araştırma yaparak bütünlüklü bir çalışma ortaya koymasını sağlamak

Dersin İçeriği

İçerik tezin konusuna bağlıdır.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

İlgili öğretim üyesi tarafından belirlenmektedir

Notlar

İlgili öğretim üyesi tarafından belirlenmektedir


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Akademik ve ticari tıbbi cihaz verilerini araştırır.
ÖÇ02 Yapılmış çalışmaları inceler, analiz eder ve derler.
ÖÇ03 Bütünlüklü bir bilimsel metin hazırlar.
ÖÇ04 Mühendislik literatürünü taramayı bilir.
ÖÇ05 Çalışma planlamasını ve takibini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. 5
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Deney yapma ve tasarlama. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinler arası takım çalışması yapabilme.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Konu Seçimi Gerekmemektedir Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Konu üzerinde çalışma 1 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
3 Konu üzerinde çalışma 2 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
4 Konu üzerinde çalışma 3 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
5 Konu üzerinde çalışma 4 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
6 Konu üzerinde çalışma 5 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
7 Konu üzerinde çalışma 6 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Rapor ve sunu hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Konu üzerinde çalışma 7 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Konu üzerinde çalışma 8 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Konu üzerinde çalışma 9 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Konu üzerinde çalışma 10 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Konu üzerinde çalışma 11 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Konu üzerinde çalışma 12 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Konu üzerinde çalışma 13 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Rapor ve sunu hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Rapor ve sunu hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 96
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,84
AKTS 4 AKTS