BMM0048 Akıllı Robotik-II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BMM0048
Ad Akıllı Robotik-II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CABBAR VEYSEL BAYSAL


Dersin Amacı

Dersin ana amacı, günümüzün otonom , akıllı,esnek ve maharetli robotlarının tasarımında gereken ileri düzey metotları çeşitli uygulamalarla öğretmektir.

Dersin İçeriği

Bu ders iki bölümden oluşan "Akıllı Robotik" dersinin ikinci bölümüdür. Otonom mobil robotlar-1 (AGV). Otonom mobil robotlar-2 (UAV). Robot Görmesi-1 (Görüntü İşleme). Robot Görmesi-2 (Visual Servo). Anlık konumlama ve haritalama (SLAM). Biyolojik esaslı robot kontrolu ve uygulamalar. İnsansı robotlara giriş. İnsansı robotların kinematik ve dinamik yapıları. Bacaklı robotlarda yürüme. Bacaklı robotlarda duruş ve denge kontrolü. İnsan robot etkileşimi ve ara yüzler. Sosyal hizmet robotları. Servis robotları.

Dersin Ön Koşulu

Akıllı Robotik-I

Kaynaklar

Bekey G., “Autonomous Robots”, MIT Press.,2005.

Notlar

Kevin M. Lynch and Frank C. Park, "Modern Robotics: Mechanics, Planning, and Control," Cambridge University Press, 2017.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini akıllı robotik alanında uygular.
ÖÇ02 Akıllı robotik alanında literatür incelemesi yapma becerisi kazanır.
ÖÇ03 Akıllı robot analizi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir.
ÖÇ04 Akıllı robot tasarımı ile ilgili temel düzeyde bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan güncel bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak yeni çözümlere ulaştırabilme. 5
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme ve o bilim dalında uzmanlaşma. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verileri çözümleme, teorik ve benzetim tabanlı tasarım yapma, deney tasarlama ve sonuçları yorumlayabilme. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri, yazılım, donanım ve hesaplama araçlarını geliştirme. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ve diğer disiplinlere mensuplar ile birlikte bilimsel çalışmalar yapabilme. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme, bildiri ve makale yazma. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Otonom mobil robotlar-1 (AGV). Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Otonom mobil robotlar-2 (UAV). Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Robot Görmesi-1 (Görüntü İşleme). Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Robot Görmesi-2 (Visual Servo). Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Anlık konumlama ve haritalama (SLAM). Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Biyolojik esinlemeli robot kontrolu ve uygulamalar. Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 İnsansı robotlara giriş. Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ders materyali ile kişisel çalışma ve problem çözme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İnsansı robotların kinematik analizi. Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 İnsansı robotların dinamik analizi. Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Bacaklı robotlarda yürüme. Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Bacaklı robotlarda duruş ve denge kontrolü. Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 İnsan robot etkileşimi ve ara yüzler. Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Sosyal hizmet robotları. Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Saha servis robotları. Ders materyali ile kişisel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyali ile kişisel çalışma ve problem çözme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyali ile kişisel çalışma ve problem çözme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS