KM0058 Atmosferik korozyon ve önlenmesi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod KM0058
Ad Atmosferik korozyon ve önlenmesi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İLYAS DEHRİ


Dersin Amacı

Atmosferik korozyonu ve önlenmesini öğretmek

Dersin İçeriği

Atmosferik korozyonu etkileyen etkenler ve atmosferik korozyonu önleme yöntemlei

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Korozyon kitapları

Notlar

Korozyon Prof.Dr. Mehmet ERBİL


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Atmosferik korozyonu kavrar
ÖÇ02 Atmosferik korozyonu önleme yöntemlerini ve uygulama şeklini kavrar
ÖÇ03 atmosferik korozyona etki eden doğal koşulları kavrar
ÖÇ04 atmosferik korozyona etki eden kirlilikleri kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek alanına yenilik getirecek verilere ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya literatürüne katkı yapabilecek düzeyde bilgi birikimine sahiptir.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güncel problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya alanındaki gelişmeleri izler, bilimsel etik kurallarına uygun davranır ve kendini sürekli olarak yeniler. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deneysel ölçüm için gerekli yöntemleri belirler ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında yönlenmeleri izler, oluşabilecek karmaşık durumlara çözümleme yetkinliği kazanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında proje ve etkinlikler düzenleyebilir, bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Atmosferik korozyon ve önemi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Atmosferik korozyona etki eden etkenler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Dogal koşulların etkisi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Kirliliklerin etkisi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Demirin korozyonu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 SO2 Etkisi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 NH3 etkisi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bakırın korozyonu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 SO2 etkisi 2 okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 NH3 etkisi 2 okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Çinkonun korozyonu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 SO2 etkisi 3 okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Amonyak etkisi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel tekrar okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS